Odbory dění kolem Škoda Auto detailně zkritizovaly také ve svém týdeníku Škodovácký odborář. Podle vyjádření Povšíka mají určité indicie, které je vedou k tomu, aby si myslely, že automobilka hodlá přesunout výrobu některých důležitých modelů na Slovensko, do Bratislavy. To by se mělo týkat kupříkladu modelu Superb. „Superb je vlajková loď a nejlepší produkt České republiky. Jezdí v něm vláda, ústavní činitelé, a tito vždy jezdili v produktech naší země. Velmi by nám přesun vadil,“ zdůraznil Povšík a připomněl, že se již v minulosti odborům podařilo odvrátit přesun výroby do Turecka.

Zvířetice se dočkaly velkých oprav.
Zvířetice se dočkaly velkých oprav, další je čekají

„Dále jsou tu indicie, že by nám mohl odejít Kodiaq a také Fabia Combi, která je finančně dostupná a oblíbená pro zákazníky v ČR a na východě,“ zmínil předseda a dodal, že pokud by k tomu všemu došlo, v Mladé Boleslavi by zůstaly jen „hůře prodejné modely“. „My ale potřebujeme vydělávat peníze, zaměstnávat hodně lidí, vyrábět a prodávat, abychom měli na bonusy a udrželi zaměstnanost, což je nyní potencionálně ohrožené,“ poznamenal.

S tím prý souvisí také stále trvající zatížení České republiky aférou Dieselgate, za velké emisní zatížení totiž stále hrozí také vysoké pokuty. „Potřebuje tak 2 roky úlev od Evropské unie, abychom se zkonsolidovaly po koronaviru. Je toho teď hodně. Až se rozzlobíme, tak budeme zlí a zastavíme pásy,“ doplnil předák.

Nástupce Bernharda Maiera zvolí v srpnu

Zda se mají odbory opravdu čeho obávat, automobilka nekomentovala. „Nástupce pana Maiera na postu předsedy představenstva společnosti bude v souladu s českou legislativou zvolen při prvním zasedání představenstva společnosti Škoda Auto v srpnu 2020, následně bude jméno zveřejněno. Tento postup byl mimo jiné zvolen i z důvodu zachování kontinuity a hladkého předání potřebné agendy,“ uvedla za společnost Kamila Biddle.

Podle ní není možné, aby se nyní automobilka vyjádřila k budoucnosti výrobního plánu – tedy k přesunu výroby důležitých modelů na Slovensko.

Velmi důležitou ale není automobilka pouze pro odbory. Velké projekty táhne také ve spolupráci s městem Mladá Boleslav. „Pro Mladou Boleslav je Škoda Auto důležitým partnerem a spolupráce s ní si nesmírně vážíme, proto věříme, že se jí bude dařit i nadále,“ sdělila mluvčí města Šárka Charousková, zdůraznila ale, že komentovat interní procesy automobilky či cokoliv předjímat, městu nepřísluší.

Ilustrační foto.
Škodovácká dovolená uzavře výjezd na Jičín