V 19 letech odjel do Nepálu, kde tři měsíce učil děti angličtinu. Další tři měsíce cestoval po Indii. V osudném pouštním městě Džaisalmér narazil na výrobce kožených batohů Dennise. „Džaisalmér je takový indický Zlín. Lidé po celém městě prodávají kožené výrobky. Právě v jednom z místních obchodů jsem poprvé uviděl Dennise, jak na zemi ručně vytváří batohy,“ popisuje dobrodruh Lukáš, který se rozhodl od něj jeden batoh koupit. V té době ještě netušil, že za dva roky začne Dennisovy výrobky prodávat v Česku.

Nápad přivézt indické kožené doplňky na český trh vznikl náhodou. Dva roky po návratu do Česka se Matějček rozhodl změnit práci. „Chtěl jsem větší volnost. V té době jsem bydlel v malé pražské garsonce, kde jsem vedle sebe každý den viděl kožený batoh. A tak jsem si jednoduše řekl, že zkusím napsat Dennisovi do Indie,“ s úsměvem popisuje začátky svého podnikání. Za poslední naspořené peníze od něj koupil deset různých batohů, které zkusil v Česku prodat. Lidé se začali o výrobky zajímat a vznikla tak značka Bagind. 

Na začátku si zákazníci mohli v prodejnách koupit pouze kožené batohy. Časem se nabídka rozrostla a v současnosti nabízí i kabelky, peněženky, obaly na počítač nebo třeba klíčenky. Jak říká sám podnikatel, značka Bagind není jen o prodeji hezkých kožených výrobků, ale zároveň dává lidem v Indii práci. V současnosti zaměstnává přes sto lidí. „Podporujeme tradiční výrobu a část výdělku z každého produktu jde na podporu vzdělávání v indických horách. Příští rok plánujeme otevřít v Indii školu,“ říká Matějček.

V listopadu letošního roku mu vyjde kniha Dobrodruh z paneláku. Lidé ji na internetu finančně podpořili a pomohli tak Lukášovi splnit jeho sen. V knize vypráví dvě ze svých cestovatelských dobrodružství. „Pokud se čtenářům knížka zalíbí, rád bych napsal i pokračování. Zážitky z dalších cest se bohužel do první knihy už nevešly,“ usmívá se dobrodruh, který do budoucna plánuje procestovat Jižní Ameriku a sjet na kajaku Amazonku.