Tahač, který jel ve směru na Český Těšín, převážel na své korbě menší bagr. Zatím z nezjištěných příčin vjel do protisměru, kde se čelně srazil s řidičkou osobního automobilu (ročník 1961). Ta na místě následkům nehody podlehla.

„Žena, která cestovala v osobním automobilu, zůstala po kolizi zaklíněna v jeho vraku a v okamžiku, kdy na místo přijeli záchranáři, nejevila žádné známky života. Pacientka středního věku, utrpěla mnohočetná devastující poranění v oblasti hlavy, hrudníku, pánve a dolních končetin,“ uvedl mluvčí krajských záchranářů Lukáš Humpl.

Řidič nákladního automobilu byl následky nehody očividně otřesen. „Pětapadesátiletý muž jevil známky akutní stresové reakce, záchranáři u něj však nezjistili fyzické poranění. Muž byl ošetřen na místě, jeho transport do zdravotnického zařízení nebyl nutný,“ shrnul Humpl.

Jak se ukázalo, nejednalo se o stresovou situaci, ale o projevy opilosti. "Provedená dechová zkouška u řidiče nákladního automobilu prokázala 2,41 promile alkoholu," potvrdil policejní mluvčí Jaroslav Kus.

Silnice byla v době nehody a jejího vyšetřování zablokovaná převráceným náklaďákem. Na místě zasahovaly také tři jednotky profesionálních hasičů. Ti museli likvidovat únik provozních kapalin. Protože nákladní automobil i bagr skončily na boku, po zdokumentování nehody ho pomocí automobilového jeřábu a vyprošťovacího speciálu hasiči postavili na kola.

Zoufalá řidička se snažila střetu zabránit
Přesné okolnosti tragické nehody stále vyšetřuje dopravní policie. Na místě byl také soudní znalec, který zjišťoval data pro potřebné výpočty a počítačovou simulaci. Ta by měla prokázat osudné okamžiky těsně před nehodou.
„V této chvíli skutečně nelze vůbec spekulovat. Víme, že nákladní automobil se rozkmital a převrátil na pravý bok. Kolos pak přejel do protisměru, kde došlo ke střetu s protijedoucím osobním automobilem. Ten dostal náraz na levý bok, z čehož by mohlo vyplývat, že se řidička snažila střetu vyhnout. Více ale prokáží až výpočty,“ řekl znalec Miroslav Skácel.
Podle dosavadních zjištění nebyl nákladní automobil před nehodou poškozen. Řidič by se proto neměl vymlouvat na technickou závadu, nebo třeba prasklé kolo. V opilosti ztratil nad autem kontrolu. Je vysoce pravděpodobné, že za volantem usnul. Když strhl řízení, auto se naklonilo a sesunutý bagr začal dřít o svodidla. Pak se převrátil na bok. (bb)


Policistům se v rámci vyšetřování této nehody mohou hlásit svědci, kteří by mohli upřesnit jednak přímo okolnosti kolize, nebo i popsat způsob jízdy obou vozidel před kolizí. Policisté nevylučují ani to, že opilý řidič mohl vyvolat kolizní situaci ještě před nehodou. Informace mohou svědci sdělit policistům osobně nebo na linku 158.