První nehody motocyklů policisté registrují už i letos. „Ne všechny nehody, při nichž figuruje motocykl, způsobí sami motorkáři. Každopádně jsou to ale velmi zranitelní účastníci silničního provozu a každá trochu vážnější nehoda tady může mít i fatální následky," říká úvodem zástupce vedoucího Dopravního inspektorátu Karviná Pavel Balicki.

Čísla a údaje za poslední tři roky, tedy 2011 až 2013? V každém z těchto let přišel při nehodách o život vždy jeden motorkář. Dohromady pak toto období přineslo i 21 těžkých a 57 lehkých zranění.

Nehody s motocykly mají, stejně jako u všech ostatních, spousty příčin. Prevence?

„Pro motocyklisty platí především to, aby byli dobře vidět a sami si během jízdy dobře hlídali i okolní provoz a počítali s tím, že mnozí ostatní řidiči je opravdu mohou přehlédnout nebo si jich všimnout až na poslední chvíli," varuje dopravní policista.

Sami motorkáři si většinou svou zranitelnost uvědomují a mnoho z nich v posledních letech považuje za důležité mít kvalitní helmy, rukavice, bundy či kombinézy vyztužené ochrannými prvky a další. To vše může velmi pomoci zejména u nehod v nižších rychlostech.

„Právě díky tomu v posledních letech registrujeme opravdu méně lehkých zranění," říká Pavel Balicki.

Hůře už dopadají nehody ve vyšších rychlostech. Hraniční hodnota rychlosti se zde pohybuje okolo 60 až 70 kilometrů v hodině. U těchto a vyšších rychlostí pak už opravdu velmi záleží také na štěstí a na tom, aby například v cestě letícího těla nebyly žádné pevné překážky. „Když tě to zkrátka vystřelí ve vyšší rychlosti, už tě většinou sebekvalitnější helma nebo kombinéza nezachrání a nezbývá, než jen doufat," doplnil jeden z místních motorkářů.