Těrlický okruh o délce 6100 metrů vede po území města Havířova a obce Těrlicko, kde je start a cíl a samozřejmě i depo závodních strojů. Diváci mohou využít ke sledování závodů místa vyhrazená po celém obvodu okruhu. Nejatraktivnější místa jsou na vrcholu Bludovického kopce, kde závodníci snižují rychlost až na minimum a prostor startu a cíle, kde se bude odehrávat doprovodný program. Sobotní tréninkové jízdy naznačily, že diváci si na své přijdou i poblíž zpomalovacích retardérů. Závody to nakonec potvrdily.

Podařily se vám fotografie ze závodů? Pošlete je redakci ke zveřejnění na adresu: libor.becak@denik.cz Připojit můžete také hodnocení akce.

Více o tématu čtěte v Souvisejících článcích

Šestadvacátý Zlatý kahanec se stal kořistí Michala Indi Dokoupila, který v nejsilnější kubatuře nad 600 ccm překonal čas favorizovaného Němce Penzkofera ve třídě do 600 ccm.

Když pořadatelé slibovali před dalším ročníkem mezinárodních motoristických závodů napínavější souboje, tak určitě netušili, jak výstižně se trefili. V nejnabitější kubatuře do 600 ccm se postavilo na start třicet šest jezdců a dva favorité Michal Dokoupil a Němec Rico Penzkofer předvedli závod, který diváky totálně nadchl. Po startu šel do vedení Indi, ale Penzkofer ho brzy předjel. Pak se oba jezdci střídali ve vedení a ždímali ze svých strojů maximum. Nevídaný souboj rozhodl nakonec jezdec o kolo zpět, který zablokoval Dokoupila a do cíle přijel Němec s téměř dvousekundovým náskokem. Němec se díky průměrné rychlosti 160,199 km/hod dostal také do čela celkového pořadí.

„Celý závod jsem si užíval. S Ricem jsme si nic nedarovali, když jsme neustále využívali každou příležitost k předjetí. O mém druhém místě definitivně rozhodla nešťastná náhoda. Do poslední šikany jsme jeli prakticky společně. Jenže jsme dojeli jednoho závodníka o kolo. Rico se před něj ještě dostal, ale já už tento manévr nemohl bezpečně provést, takže jsem musel zpomalit a to mě stálo rozhodující sekundy. Hodně mě to mrzí, protože se tak stalo zrovna v okamžiku, kdy se celý závod rozhodoval,“ smutnil v cíli Dokoupil.

Ten si nakonec vše vynahradil v kubatuře nad 600 ccm. Se svou litrovou Kawasaki neměl žádnou konkurenci, takže bojoval jen s časem. To bývá sice mnohdy zrádné, ale Indi se s tím vypořádal skvěle, jasně zvítězil a díky průměrné rychlosti 161,089 km za hodinu získal i cenu pro celkového vítěze, Havířovský zlatý kahanec. „Jsem samozřejmě nadšený. Samozřejmě, že jsem před závodem avizoval útok na celkové prvenství, ale něco si přát a opravdu to dokázat je určitě rozdílné. Už teď se těším na příští ročník, který bude určitě ještě nabitější,“ řekl po závodech šťastný jezdec.

Časový sled závodů:

7:00 - Stanoviště podél okruhu začali obsazovat pořadatelé a traťoví komisaři. Na svých místech jsou také zdravotníci a hasiči. Živo je rovněž v depu, kde týmy dokončují poslední úpravy svých strojů. Některé stroje potřebovaly po sobotních trénincích jen seřídit, jiné si vyžádaly razantnější zásah a k vidění byly i svářečky. Na svahu u startu a cíle byla zahájena "expozice" motocyklů veteránů.

7:50 - Organizátoři stále častěji zvedají hlavy k obloze, která se po nočním vydatném dešti vyjasnila. Také družicové záběry předpovídají, že by po celý den mělo vydržet pěkné počasí, přestože meteorologové avizují ojedinělé přeháňky. Vzhledem k mokré trávě po nočnéím dešti by si diváci měli vzít s sebou podložky na sezení.

8:00 - Na trať vyjely první motocykly. Každá soutěžní třída má deset minut na seznámení s aktuálním stavem povrchu vozovky a poslední nastavení stroje před ostrým závodem.

10:00 - Závody byly oficiálně zahájeny. Start první třídy se plánuje na 10:15 hod.

10:46 - První závod motocyklů v kubatuře do 125 ccm musel být po dvou kolech přerušen kvůli havárii, kdy se stala trať neprůjezdnou. Na místě zasahovali zdravotníci. Podle lékaře se jednalo jen o odřeniny a závodník byl převezen sanitkou do depa.

11:07 - Závod byl obnoven opakovaným startem. Závodníci mezitím dotankovali nádrže, protože měli původně jen tolik benzinu, aby jim vyšel na šest kol plus jedno zahřívací. V obnoveném závodě pojedou jen pět kol.

11:30 - Prvním vítězem letošního ročníku Havířovského zlatého kahance se stal Jiří Klejch na stroji Aprilia 125. Pět kol ujel za 15:10,565 s nejrychlejším kolem za 2:58,796 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 122,821 km/hod. Druhý dojel Miroslav Sedlo (Cagiva 125) a třetí Ital Pierre Coppa (Aprilia 125).

12:35 - V závodě Klasic do 175 ccm zvítězil Eduard Klimek (MZ 125). Pět kol ujel za 16:24,599 s nejrychlejším kolem za 3:13,209 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 113,659 km/hod. Druhý dojel havířovský jezdec Marek Vrána (ČZ 175), Martin Veselý (Benelli 175). V silnější kubatuře Klasic 250 vyhrál Lubomír Koudelka (Yamaha 250). Pět kol ujel za 15:24,434 s nejrychlejším kolem za 3:02,254 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 120,491 km/hod. Druhý dojel Petr Krsek (ČZ 250) a bronz bral Miloš Thér (ČZ 250).

V závodě Klasic 350 zvítězil Rakušan Martin Loicht (Yamaha R5). Nejrychlejší kolo ujel za 2:50,797 s průměrnou rychlostí 128,573 km/hod. Druhý dojel Martin Veselý (Yamaha 350) a třetí Lubomír Koudelka (Yamaha 350). Ve třídě Klasic 500 zvítězil Jiří Serbousek (Honda 450). Nejrychlejší kolo ujel za 2:53,846 s průměrnou rychlostí 126,318 km/hod. Druhý dojel Patrik Jurák (Honda 500) a třetí Jan Volák (Honda 500). Ve třídě Klasic 750 vyhrál František Loučka (Honda 750) s nejrychlejším kolem za 2:51,955 a průměrnou rychlostí 127,707 km/hod. Druhý dojel Petr Kunz (Honda 750) a třetí Jiří Lefan (Suzuki 750).

13:45 - V závodě Volná 125 GP zvítězil Patrik Kolář (Honda 125). Sedm kol ujel za 18:45,910 s nejrychlejším kolem za 2:36,491 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 140,327 km/hod. Druhý dojel Lukáš Rážek (Honda 125) a třetí Němec Steffen Grämer (Aprilia 125). Ve Volné 250 GP vyhrál Němec Henrik Voit (Aprilia 250). Sedm kol ujel za 17:58,939 s nejrychlejším kolem za 2:31,428 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 145,019 km/hod. Druhý byl Pavel Navrátil (Honda 250) a třetí Michal Ježek (Honda 250). V souběžné Sportproduction 250 vyhrál Tomáš Heimrle (Honda 250SP). Sedm kol ujel za 20:29,067 s nejrychlejším kolem za 2:52,718 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 127,143 km/hod. Druhý dojel Alexandr Vysloužil (Suzuki 250SP) a třetí Tomáš Linduška (Honda 250SP).

16:00 -V kategorii do 600 ccm zvítězil těsně Němec Rico Penzkofer (Yamaha). Osm kol ujel za 18:09,942 s nejrychlejším kolem za 2:17,079 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 160,199 km/hod. Druhý dojel Michal Indi Dokoupil (Kawasaki) a třetí Josef Duchan (Yamaha).

18:00 - Havířovský zlatý kahanec si nejrychlejší jízdou v celém závodě a vítěznou jízdou ve třídě nad 600 ccm se suverénním náskokem vysloužil Michal Indi Dokoupil. Na své Kawasaki 1000 zajel osm kol za 23:46,297, přičemž nejrychlejší kolo ujel za 2:16,322 rychlostním průměrem 161,089 km/hod. (Pro zajímavost: v sobotním tréninku měl nejrychlejší kolo za 2:15,648 s průměrem 161,889 km/hod.) Na druhém místě dojel Kamil Holán (Yamaha 1000) a třetí Němec Udo Reichmann (Suzuki 1000).

19:00 - Letošní ročník Havířovského zlatého kahance skončil posledním závodem v třídě Supermono. Vyhrál ji Němec Johannes Kehrer (MZ). Sedm kol ujel za 18:13,363 s nejrychlejším kolem za 2:32,816 a průměrnou rychlostí v nejrychlejším kole 143,702 km/hod. Druhý dojel Libor Kamenický (Mali Jawa 06) a třetí Rakušan Martin Loicht (Katyam).

Ve třídě Sidecar, ve které se soutěží o nejvyrovnanější jízdu v jednotlivých kolech, zvítězila posádka Kopecký/Fišar na stroji Honda 900.