Ve svých 45 letech má za sebou sedm závodních sezon. Od roku 2009 jezdí závodně na Kawasaki. „Konkrétně na stroji ZX-10R a jsem s ním maximálně spokojený. Nejdřív jsem se na Kawasaki potřeboval adaptovat, odtrénoval jsem několik sezon, teprve pak jsem si na ní troufl odjet i závody," přibližuje Martin Klich.

Jste tedy zastánce postupných kroků?
Určitě, momentálně mám kubaturu 1000 ccm, ale musel jsem se k tomu nějak propracovat. Dneska čtete pořád nějaké zprávy o tom, že se někde někdo zabil na motorce, protože nezvládl svůj stroj. A když jsou ty motorky silnější a sedne na ně člověk bez zkušeností, může nastat malér.

Vy jste to měl jak?
Já jsem šel postupně, od nejslabších strojů přes ty střední až po silné motorky. Člověk se na těch slabších naučí lépe řešit nečekané situace, rychle reagovat a také je zručnější. Při přechodu na silnější kubaturu už pak nepociťuje tak zásadní rozdíl.

Martin Klich (v popředí) jezdí nejraději přírodní okruhy.

Vzpomenete si ještě na svou první motorku?
Jak by ne, poskládal jsem si ji ve dvanácti letech z vyhozených dílů od starších kamarádů. Byl to takový hybrid Stadion/Pionýr, rám byl třeba z pincka, kola měl stadioňácká, motor byl zase z Pionýra. V patnácti jsem se už dočkal klasického pincka.

Váš otec Jan se ale celý život věnuje hokeji. Nelákalo vás stát se spíš hokejistou?
Ani ne. Táta měl samozřejmě tendenci mě k hokeji lámat, jednu chvíli jsem to zkoušel třeba v brance, ale motorky nakonec zvítězily (smích).

Kde všude už jste se závodně představil?
Jako první musím zmínit legendární Hungaroring v Maďarsku, kde se jezdí i formule 1. To je opravdu specifické místo, kde na vás sváteční závodní atmosféra dýchá na každém kroku. Česká klasika je samozřejmě Brno, kde to mám také rád, byl jsem i v Mostě, ale mou srdeční záležitostí je Slovakiaring kousek od Dunajské Stredy, přestože ho otevřeli teprve před pár lety. Je to zajímavá trať s horizonty, což se vidí na málokterém okruhu. Nejraději mám přírodní okruhy, protože mám rád přírodu. Zalíbila se mi třeba trať v Dymokurech u Prahy. Tam když člověk vyletí z trati, skončí maximálně na poli. Horší je, když jsou podél trati stromy, to je pak opravdu nebezpečné a může jít i o život. 

Vážení čtenáři, Deník na svém webu většinou nezveřejňuje kompletní obsah novin a celé znění všech článků. Ucelené zpravodajství z regionu, domova i zahraničí, kultury a sportu, a také rubriky zábavy, osobní inzerce nebo speciální přílohy najdete v tištěném vydání Deníku, anebo ve zlevněné předplacené internetové verzi.
Aplikaci e-paper (elektronické vydání novin) najdete ve spodní části těchto webových stránek. Po připojení si pak můžete Deník v plném znění přečíst kdykoliv a kdekoliv na počítači nebo mobilním zařízení. Stránky i jednotlivé články můžete tisknout nebo archivovat.