Závody na přírodním okruhu se s těmi na klasickém motodromu nedají srovnávat. Závodníci popisují, jaké mají pocity, když se řítí tratí, která jinak slouží běžnému provozu. Těrlický 6100 metrů dlouhý okruh přitom patří mezi ty nejrychlejší u nás. Pořadatelé jsou nuceni rychlost krotit pomocí zpomalovacích retardérů. K většině nehod dochází ve chvíli, kdy chybuje jezdec. Pro zmírnění následků pádu slouží bariéry.
Kachny na trati
Jsou však situace, které pořadatelé neovlivní. Vyprávět o tom může Martin Sedlo, který v neděli zvítězil ve třídě SP 125 ccm. „V prvním nebo druhé kole šly přes silnici po cílové rovince čtyři malá kachňátka. Trošku jsem jim musel uhýbat. Snad se jim nic nestalo,“ popisoval.
Martin Sedlo se startovním číslem 2 na stroji Cagiva před startem ve třídě SP 125 ccm. Foto: Deník/Libor Běčák
„Užil jsem si to náramně. Není to moje zdejší první vítězství, tuším, že už čtvrté. Hodně jsem se tady těšil. Nakonec se udělalo hezky, přestalo pršet a pro mě to byl náramný závod. Poslední dvě kola před koncem mě začali soupeři stahovat. Udělal jsem pár chyb, nefungovala mi motorka, protože se změnily podmínky na trati, ale podařilo se mi to udržet do konce. Trať byla připravena dobře. Ve srovnání s jinými tratěmi, je ta těrlická na vysoké bezpečnostní úrovni,“ dodal Martin Sedlo.
Perfektně připravený Saiger
Jinak než spokojený nemohl být ani absolutní vítěz Horst Saiger z Lichtenštejnska.
Horst Saiger jako profesionál neponechává nic náhodě. Těsně před zádem si projíždí okruh na skútru. V neděli si měřil teplotu asfaltu, aby dobře připravil pneumatiky. Foto: Deník/Libor Běčák
„Do Těrlicka se vždycky moc těším. Opět se to podařilo a zvítězil jsem. Jsem rád i za tento šestý kahanec. Mám radost, že tady mám svůj fanklub, který na mě vždycky u trati po skončení závodu čeká a pohostí mě nějakou českou pálenkou,“ popisoval v cíli závěrečného závodu třídy nad 600 ccm.
Hned po startu však musel sledovat záď svého soupeře Marka Červeného.
„Marek mě sice předjel, ale to já ho nechal, protože mám na motorce kamerku vepředu, tak jsem chtěl, abych měl natočeného. A pak jsem ho už předjel,“ žertoval Horst Saiger.
Souboj zkazila převodovka
Marek Červený Horsta ocenil a vysvětlil, proč o první pozici přišel.
Marek Červený na stroji BMW 1000RR. Foto: Deník/Libor Běčák
„Start jsem měl sice výborný a vedl jsem, ale ve druhém kole jsem měl problémy s převodovkou a byl jsem rád, že jsem vůbec dojel. Samozřejmě, že je to více méně zklamání, protože jsem čekal, že budu s Horstem bojovat. Horst je perfektní jezdec. Ale jsou to závody a jsem rád i za třetí místo. Věřím, že se závody lidem líbily. Přišlo jich dost i přes dopolední nepřízeň počasí,“ popsal Marek Červený.
Nadšený Pawel Szkopek
Jako v jiném světě se prý na Těrlickém okruhu ocitl polský závodník Pawel Szkopek. Jako nováček vybojoval 4. místo.
Polský závodník Pawel Szkopek na stroji Yamaha R1. Foto: Deník/Libor Běčák
„Je to super. Opravdu. Ještě nikdy jsem takový závod. Pro mě je to super zkušenost. Jsou to velké emoce a adrenalin, hlavně, když se přes obec letí přes 200 a kolikrát po zadním kole. Je to neuvěřitelné,“ doslova jásal Pawel Szkopek.
Déšť i slunce
Organizátoři měli z nedělního deště strach. Mohl zásadně ovlivnit návštěvnost a také bezpečnost závodů. Lidé ale přišli i v dešti a mraky kolem poledne okruh opustily.
„Jsme spokojení skutečně maximálně. Zprvu to sice podle počasí nevypadalo, kvůli dešti jsme museli udělat přestávku. Ale určitě stálo za to tu hodinku počkat, protože ty závody pak byly vynikající. My teď doufáme, že seženeme dostatek finančních zdrojů, abychom mohli uspořádat další ročník,“ hodnotil šéf Kahance Petr Hrabčák.