Jely se i tuto sobotu a sám starosta dobře ví, o čem mluví. Také on je totiž jedním ze závodníků.

Stroje jsou staré i desítky let, pro účely závodů samozřejmě upravené a reparované. Základ ale musí být původní. „Například má Jawa 21 z roku 68 už samozřejmě byla repasovaná několikrát, při těch výkonech, které na závody potřebujeme, vše rychle odchází,“ vysvětluje v depu u svého motocyklu těrlický starosta.

Nadšenců i nadšenkyň zde závodí spousty, atmosféra je výborná. Vše je bráno s nadhledem a přátelsky, na trati ale samozřejmě každý jede a závodí naplno. „Myslím, že dnes se to povedlo, počasí přeje, přibyly i atrakce pro děti a další doprovodný program, za což jsem taky rád,“ říká hlavní organizátor sobotní akce Jiří Nutil. Večer se pak rozjela v Těrlicku tradiční oslavná party. Posezení s přáteli je vždy vítané.

Noc kostelů se letos popáté konala také v Dětmarovicích, v tamním kostele svaté Máří Magdalény.
Opisování ikon, historie vzácných varhan a další zajímavosti Noci kostelů

V samotném Těrlicku jde každoročně o celou sérii závodů zvanou Těrlický pohár pod dikcí samotné obce. Celkem se jede osm klání na různých místech Těrlicka i okolí.

V sobotu se jelo přímo v areálu start-cíl závodů Havířovský zlatý kahanec. Závody „fichtlů“ jsou jinak populární po celém Česku a každoročně jich dohromady proběhne okolo padesáti. Těrlický pohár má na mapě závodů již své jméno a každoročně láká i jezdce z Česka i ze Slovenska.

Havířovští fotbalisté (v modrém Miroslav Matušovič) si poradili se Slavičínem.
Indiáni opět na válečné stezce

A pozor! Příští rok se v Těrlicku chystá 10. ročník a starosta a hlavní pořadatel mají přichystanou lahůdku. „Pokusíme se překonat světový rekord v rychlosti jízdy na saních taženými autem. V roce 2015 jsme na zdejší cílové rovince stanovili český rekord a dosáhli rychlosti 156 kilometrů v hodině," může se pochlubit Nutil.

„Nyní už dva roky jednáme s provozovateli Guinessovy knihy rekordů. Není to rozhodně tak snadné. Jednáme také s jednou z předních světových automobilek, protože k překonání rychlosti potřebujeme vůz silný alespoň 400 koní s pořádnou akcelerací. Máme na to totiž trať délky 500 metrů,“ vysvětluje hlavní organizátor těrlického Fichtl Cupu. On je tím, kdo na saních, tažených jen lanem, seděl a bude sedět. Starosta Polášek je řidič.

Bohumín zvládl venkovní zápas a je prakticky zachráněn.
Bospor se po obratu prakticky zachránil

„Chtěli jsme zkrátka, aby naše závody byly pro diváky co nejatraktivnější, ale třeba dostat sem pravé kaskadéry, to je poměrně drahá záležitost. Tak jsme se toho ujali my,“ vysvětluje dále Jiří Nutil. A jak nápad vlastně vznikl? „Klasicky, v hospodě u piva,“ směje se.

Vítání fotbalistů karvinskými fanoušky. Oslavy udržení v lize.
VIDEO: Vysočinu, na svačinu! neslo se noční Karvinou