RegioJet si za svou konečnou na Ostravsku vybral Havířov. K odjezdům jeho spojů ve směru na Prahu se však nescházejí jen místní, ale i lidé z širokého okolí. Většina cestujících z Karvinska se dnes při cestě do Prahy dívá jako první na spoje tohoto dopravce.

Obsluha cestujících v dálkovém vlaku RegioJet. „Cestuji do Prahy několikrát do roka a jet s Českými drahami by mě momentálně už ani nenapadlo. Nejde přitom jen o nutné přestupování v Ostravě, to bych jako problém vůbec neviděla. Ale pohodlí a celkové služby jsou zde určitě mnohem lepší. Když vím, že pojedu domů do Havířova nebo zpátky do Prahy, tak si objednám jízdenky pohodlně doma přes internet a nemusím se ničím stresovat," vysvětlila třiadvacetiletá Hana.

Z Bohumína bude startovat Leo Express

Navíc se pomalu blíží doba, kdy v regionu přibude Českým drahám další konkurent. Ten navíc bude atakovat jejich současnou vlajkovou loď – pendolino. Černé svižné vlaky Leo Expressu budou navíc jezdit jako pendolino po naprosto stejné trase Bohumín – Ostrava- Praha a stavět budou pouze v Olomouci a Pardubicích.

LEO Express. Snímky z testování soupravy na zkušebním okruhu. Leo Expres v prosinci na trať nasadí pět zbrusu nových souprav Flirt rakouského výrobce Stadler, které se vyráběly Polsku. Dopravce vyzdvihuje výhody pětičlánkové soupravy, především její nižší hmotnost, díky které v provozu ušetří na poplatcích za užívání kolejí.

„Srovnávat tuto jednotku s letitými lokomotivami, na které jsme v naší republice byli převážně zvyklí, dost dobře nejde. Je to zkrátka vozidlo, které vzniklo v dnešní době a odpovídá dnešním požadavkům a představám. Tím myslím nejen jeho technickou úroveň, ale taky očekávání cestujících. Pracoviště strojvedoucího je velmi tiché, klimatizované, s dobrým výhledem nejen dopředu a do stran, ale díky velkým sférickým zrcátkům i podél vlaku," popsal vlak strojvedoucí Michal Miklenda.

Dopravce už dříve avizoval, že pro své soupravy bude po dohodě s Českými drahami využívat depa v Praze a Bohumíně. Od platnosti nového jízdního řádu v prosinci bude dopravce nabízet šestnáct spojů.

Se soukromníky by chtěli cestovat i Karvinští

Pendolino u peronu havířovského vlakového nádraží

Konkurenční vlaky by uvítali i cestující z Karviné, kam však zatím žádný ze soukromých dopravců své spoje posílat nechce.

Ještě před časem se Karvinští mohli svézt pendolinem v extrarychlém spoji Sprintér, který v pátek z Prahy zajížděl až do Třince. ČD však spoj nakonec zrušily a pendolino nyní, rovněž už jen v okleštěné frekvenci, vedou přes Havířov do Českého Těšína. 

Možnost výběru dopravce by uvítal například jednadvacetiletý Michal z Karviné, který jezdí každý druhý týden do Brna, kde studuje vysokou školu.

„Vlak do Brna mě stojí 140 korun, což je podle mého názoru docela hodně. Když navíc potřebuji něco vyřídit mimo akademický rok, kdy nemám nárok na slevu, musím zaplatit dokonce 260 korun," stěžuje si student. Jak dodal, rozhodně by uvítal, kdyby byl lístek alespoň o 30 korun levnější.

To si myslí i devětadvacetiletý Mirek, který jezdí vlakem nepravidelně. „Myslím si, že nějaká konkurence, která by srazila ceny jízdenek dolů, by v Karviné vůbec neškodila," řekl.

„Bohužel, zatím počítáme pouze s konečnou stanicí v Bohumíně. Jde i o technické zázemí, které tam máme. Do budoucna však nevylučujeme rozšíření našich aktivit na jiné tratě, jak už jsme informovali dříve," řekl v úterý Deníku mluvčí Leo Expressu Petr Kopáček.