Podle vedení OKD jde o strategickou investici. „Překop nám umožní dopravovat uhlí vytěžené v lokalitě ČSA Dolu Karviná do moderní úpravy Dolu Darkov, která dosud neměla plně využitou kapacitu," uvedl generální ředitel OKD Ján Fabián.

Důlní měřiči museli při projektování prokázat své mistrovství a detailní přesnost výpočtů. Museli zajistit, aby se chodby ražené současně z obou dolů propojily. „Trefili se výtečně. Odchylka byla jen v řádu centimetrů, což je vzhledem k podmínkám opravdu obdivuhodné," vyzdvihl práci specialistů technický ředitel OKD Jan Matula.

Překop měl být původně dokončen na konci loňského roku, ve skutečnosti se obě chodby propojily v jedinou už 12. prosince. Při budování důlního díla horníci spotřebovali přes 10 tisíc tun betonu, nainstalovali více než 9 tisíc metrů potrubí a použili přes 4 tisíce tun materiálu. Nyní se chodba vybavuje dopravníky a dalšími potřebnými technologiemi, v plném provozu by měla být od července.