Doba se mění a sní zvyky spotřebitelů. Srozvojem internetu vposledních letech a jeho rozšiřováním do domácností se nemalá část podnikatelů prezentuje také internetu.

„Většina lidí už hledá odkazy a vstupní informace pomocí internetu, takže zatímco donedávna mi stačilo, abych měl kontakt na sebe uvedený uČeské advokátní komory a ve Zlatých stránkách, dnes si nemůžu dovolit nemít své vlastní internetové stránky,“ uvedl ostravský advokát Jaromír Jaroš. Vsoučasné době proto sodborníky přes výpočetní techniku připravuje své webové stránky.

Lidé, kteří chtějí dát osobě a svých schopnostech vědět, mají na internetu mnoho možností, jak to udělat. Nemusejí mít své vlastní webové stránky. Mohou se zaregistrovat například na nejrůznějších zájmových webech, pomocí kterých se knim zákazníci dostanou. Důležitý je však výběr klíčovýchslov.

„Dnes mnoho lidí používá mobilní telefony, takže například klasické Zlaté stránky pro ně nejsou tím nejdůležitějším. Stačí, když je zákazníci vyhledají na internetu pomocí vhodného výběru slov, jako je například název profese, města nebo nějakého jiného společného označení či typu nabízené služby,“ tvrdí tvůrce webových stran Dalibor Hloubal. Podle něj lidí, kteří vyhledávají kontakty na nejrůznější služby na internetu, výrazně přibývá. „Je to jednoduché, rychlé a účinné. Lidé se na internetu dozvědí oposkytovateli služby mnohem více informací, než ztelefonního seznamu. Navíc uživatelů internetu prudce přibývá, takže důležitost tohoto média, jako nosiče informací, roste,“ dodal Hloubal.

Svou internetovou prezentaci mají dnes vOstravě snad všechny velké podniky, úřady a instituce.