Proč? KKCG, jež ovládá podnikatel Karel Komárek, potřebuje železo a ocel pro své strojírny v Bohumíně i jinde, a s dodavateli se nemůže dohodnout na přijatelné ceně a kvantitě dodávek. Bohumínské železárny, stejně jako jejich soused – firma Bonatrans, odebírají surové železo a ocel z velké části z Třineckých železáren. Ovšem ani to jim nestačí. Proto je tu ze strany vlastníků bohumínských železáren záměr postavit si vlastní ocelárnu.

Mluvčí společnosti Daniel Plovajko se však o této informaci vyjadřuje jako o ne úplně stoprocentní.

„Vybudování vlastní ocelárny, která by dodávala ocel jak našim vlastním podnikům, tak i dalším externím odběratelům, je ale pouze jednou z možných investic, které analyzujeme a zvažujeme,“ píše Plovajko ve zprávě pro média.

Dodal, že případná stavba ocelárny by přišla na miliardy korun a cíl této snahy je jediný: vyrábět si vlastní železo a ocel.

„Chceme pro naše stojírenské společnosti zajistit takové podmínky, které budou do budoucna zvyšovat jejich konkurenceschopnost, zajistí jejich další rozvoj, budou zvyšovat jejich ziskovost a zároveň snižovat závislost na externích dodavatelích,“ tvrdí mluvčí KKCG.

Ceny oceli rostou raketovým tempem a Komárkovy strojírny se nechtějí dostat do situace, že nebudou schopny dodávat svým zákazníkům hotové výrobky jen proto, že nebudou mít vstupní surovinu. Anebo riskovat to, že budou muset prodávat za cenu, kterou nikdo nebude chtít akceptovat.

Podle bohumínského starosty Petra Víchy je informace o záměru majitelů ŽDB pozitivní zpráva. „Pomohlo by to strojírnám i Bonatransu,“ řekl Vícha.
Nemá přitom obavy, že by se tím mělo horšit ovzduší ve městě nebo jeho okolí. „Moderní ocelárny stojí uprostřed měst, a přitom nezatěžují životní prostředí,“ tvrdí bohumínský starosta s tím, že bude záležet na posouzení EIA.