„Že to padlo právě na ty tři stavby, určitě není podloženo odbornými argumenty,“ v tom se shodují Vítek i Bartoš. „Počty pracovníků na stavbách se nepohybují sice v řádu tisícovek lidí, ale řádově o stovky lidí se může jednat. Je ale třeba zároveň dodat, že na každé místo ve stavební firmě je při inženýrských stavbách navázáno dalších pět pracovních míst u subdodavatelů a poskytovatelů služeb a dalších. Takže vliv na zvýšení nezaměstnanosti v regionu to mít bude. A na zhoršení životního prostředí také,“ uvedl Vítek.

Podle něj to může podle míst, kde byly silniční stavby zastaveny, vypadat, že se ministerstvo rozhodlo takzvaně zaříznout jeden kraj. „Kdyby obdobně zastavili stavby v dalších krajích, měli by těch protestů daleko více,“ říká viceprezident sdružení.

Šéf krajské hospodářské komory Pavel Bartoš říká, že rozhodnutí mu připomíná situaci, kdy by při operaci pacienta přišel na sál energetik a s vysvětlením, že je třeba šetřit, vypnul proud: „Stát se chová nestandardně, pro některé menší subdodavatelské firmy to může být likvidační krok. Přitom nejsem proti tomu, aby stát více šetřil. V tomto případě ale ministerstvo zvolilo postup, který přinese více škod než užitku. A navíc to bude mít velmi neblahý vliv na zdejší životní prostředí. Určitě budeme ve spolupráci s krajem a dalšími institucemi hledat cestu, jak dát najevo naše mínění a snažit se o nápravu,“ doplnil Bartoš.