„Tímto novým strojem, který se skládá ze dvou samostatných mnohatunových částí, jsme v minulých dnech vyrobili asi 400 metrů betonového povrchu. Máme tady ještě odborníky z firmy, která nám stroj vyrobila,“ uvedl specialista komunikace společnosti Skanska Leoš Verner.
Betonový povrch dálnice u Bohumína má výšku 30 centimetrů a šířku 11,5 až 12,5 metru. Finišer se instaluje na zpevněném povrchu a velmi pomalu se posouvá po určeném úseku, který je přesně vyměřen. Že stroj jede přesně, jak má, hlídají natažená lana a především šest senzorů přímo na stroji.
Nakladač do předního zásobníku neustále dodává betonovou směs, které stroj spotřebuje až tři kubíky na metr čtverečný. Za strojem už se táhne jen hladká betonová deska, která musí zatvrdnout a do níž stavbaři ještě vyryjí dilatační spáry, které poté zalijí gumoasfaltovou směsí.
Tak, a už zbývá jen namalovat vodorovné značení, instalovat svodidla a může se jezdit…
Tak jednoduché to nebude. Úsek ze Starého Bohumína ke státní hranici měří něco přes šest kilometrů a měl by být hotov příští rok v březnu. S polskou částí dálnice by se měl propojit nejpozději v červnu 2012.