Ceny kurzovného však autoškoly zatím nezvyšují. „Konkurence nás nutí, abychom zůstali s cenou za kurz na stejném místě. Zvednout ceny znamená přijít o zákazníky,“ říká Miroslav Sliwka, majitel jedné z karvinských autoškol.

Pokud by přece jen museli zdražovat, tak ne o moc. „Maximálně o jednu dvě stovky,“ říká Sliwka. Podobně situaci vidí Šárka Suchánková, majitelka jedné z autoškol v Havířově. „Ve městě je 22 autoškol, takže je tady tvrdá konkurence, která zabraňuje tomu, abychom pružně reagovali na pohyb cen benzinu,“ uvedla Suchánková.

Podle svých slov by ráda zdražila, ale čeká, jak se zachovají ostatní majitelé autoškol. Také kvůli tomu by zvýšení cen pohonných hmot nemělo postihnout zájemce o řidičský průkaz. „Růst cen benzinu bude mít dopad na ziskovost autoškol, nikoliv na zákazníky,“ dodala Šárka Suchánková.

Podle ní se někdy snaží některé méně seriozní autoškoly ušetřit různě. „Slyšela jsem, že to některé autoškoly řeší krácením počtu odjezděných hodin,“ popsala situaci Suchánková.

Za pravdu jí dává i Pavel Kašpar z Bohumína. „Takovéto neseriozní autoškoly jsou větší zlo, než zvyšující se ceny benzinu,“ tvrdí Kašpar.

Majitelé se prý buď se zákazníky domluví, že budou jezdit méně a díky tomu budou platit menší částku, nebo jim to dokonce zamlčí. „U nás mají žáci průkazky, kde se podepisují a tak vidí, kolik jim ještě zbývá jízd,“ dodal Kašpar.

Podle majitele jedné českotěšínské autoškoly Jaromíra Mareše je dnes obecně méně zájemců o autoškolu.

„Není to jako kdysi, kdy rodiče řekli: ´Běž si udělat řidičák, mladej´. Teď už rodiny přehodnocují, jestli si to můžou dovolit a jestli to bude ten dotyčný nutně potřebovat,“ tvrdí Mareš.

Stejně jako ostatní majitelé autoškol i on musí bojovat se zvyšujícími se cenami benzinu. „Možností je například alternativní pohon, to znamená jezdit na plyn. Ale v tomhle případě jsou zase vysoké vstupní náklady,“ uvedl Jaromír Mareš. Podle něj se taková investice vrátí až zhruba za rok nebo rok a půl.