Zavírat svou provozovnu se zatím nikdo z oslovených podnikatelů nechystá. Někteří ale neví, co přinese budoucnost. „Stálo nás to peníze, máme teď větší komplikace s účtenkami, je to zkrátka složitější," popisoval první hodiny s EET provozní restaurace Dělnický dům v Albrechticích Tomáš Križňanský.

Zavírat se prý nechystají. „Nevím ale, jak vše poběží dále v praxi. Vše bude záležet na tom, jak budou chodit hosté, zda se nová situace nepromítne do našich cen a podobně. Nyní vyčkáváme," dodal.

Větší „frmol" zažívají od včerejška i provozovatelé restaurace U Koplíků v centru Karviné-Fryštátu. Jejich restaurace je jednou z těch, které se specializují především na obědová menu. „Není to žádné velké drama. Je ale pravda, že jsme museli mít v podniku sílu navíc, aby nám se zaváděním účtenek pomohla. Dosud jsem provoz zvládal s manželkou, dnes by to ale nebylo možné," popsal první den fungování EET spolumajitel podniku Zdeněk Kopel.

Drobné problémy technického rázu včera zažívali v restauraci Sokolovna v bohumínském Záblatí. „Pořád to například aktualizují. Na můj vkus to celkově udělali trochu zbrkle. Mohli to nechat na zkoušku pár měsíců a pak to třeba spustit od dubna," podotkl provozní restaurace Martin Kern.

Od zavedení EET se očekává v restauracích všeobecně mírný nárůst cen. „My jsme plátci DPH už deset let, takže nic drastického nečekáme. Lidé si budou muset zvyknout, že se trochu zdraží. V zahraničí už takhle fungují dlouho a my to, možná jako jedni z mála, vítáme," dodal.

Podobně mluví i Radim Slíva, manažer restaurace Ovečka v Karviné. „Ráno jsme pouze přenastavili software kvůli změně DPH u stravovacích služeb, jinak všechno běží bez problémů," řekl Slíva.

Pokud jde o zdražování, řekl, že to není aktuální. „Necháme proběhnout prosinec, zjistíme co a jak," řekl Slíva.