Rychlá varianta i30 N vychází z pětidveřového hatchbacku, oproti běžnému provedení ale samozřejmě nabízí řadu změn. Korejský hot hatch má pochopitelně nižší a tužší podvozek, dále elektronický samosvorný diferenciál, systém řazení rychlostí s meziplynem, výfuk s aktivními klapkami a také pět jízdních režimů. Módy Eco, Normal, Sport a N patřičně nastaví tlumiče, řízení a odezvu plynového pedálu, zatímco v režimu N Custom si můžete tyto části nastavit dle libosti.

Nechybí agresivnější nárazníky s červenými linkami a většími otvory přívodu vzduchu, nová kola určena pro verzi N a černý střešní spoiler. Uvnitř se objevují sportovní sedačky, sportovní obšívaný volant a pár dalších maličkostí.

Novinka bude v nabídce ve dvou výkonnostních verzích, obě však využívají přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů. V základní verzi tato jednotka produkuje 250 koní (184 kW) a 352 Nm točivého momentu, přičemž zájemci o větší výkon určitě sáhnou po Performance balíčku, který zahrnuje motor naladěný na celých 275 koní (202 kW). Hodnota točivého momentu zde zůstává stejná.

Díky tomu se i30 N rozjede na elektronicky omezených 250 km/h a zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,4 vteřiny. Úplně stejný čas zrychlení má mimochodem právě i Volkswagen Golf GTI. Standardně je „eNko“ vybaveno manuální šestistupňovou převodovkou.

Sportovní i30 N bude třetí variantou modelu Hyundai i30, vyráběného v závodě v Nošovicích. Zajímavé je, že Hyundai plánuje do konce roku vyrobit jen 1450 exemplářů a většina z nich prý skončí na západoevropských trzích. „O model i30 N je zájem zejména v Německu, kde se prvních sto kusů předprodalo za 48 hodin, a dále také ve Velké Británii,“ prozradil mluvčí automobilky Petr Vaněk.

Německý a britský trh obecně patří mezi destinace, kam se automobily Hyundai vyráběné v Nošovicích vyváží nejvíce. V České republice zůstane pouze 5 % vyrobených vozů, zbytek putuje do 66 zemí.

Nošovický závod Hyundai od svého vzniku každoročně navyšuje výrobu. Loni vyrobil 358 400 vozů a letos prý bude tato laťka překonána.