„Osloveni byli všichni dopravci, kteří o provoz na této lince projevili v roční prenotifikační lhůtě zájem,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Brychta. Kromě Českých drah a Arrivy se už nikdo jiný nehlásí.

Linka R27 mohla být první, která prošla otevřenou soutěží. Už měla i vítěze, společnost RegioJet. Tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák, který se dostal do funkce během úřednické vlády, zakázku zrušil. Na trati dál zůstaly České dráhy. Podle aktuální smlouvy jezdí České dráhy na této trase za 148 korun na kilometr, roční objem smlouvy je 750 tisíc kilometrů.

MHD v Ostravě. Ilustrační foto.
Zakázka za 140 milionů: Dalších až 41 tramvají v Ostravě bude mít klimatizaci

Cestující bez ohledu na výsledek rozstřelu nečeká na trati zásadnější změna v kvalitě. „Protože se nejedná o standardní nabídkové řízení na dlouhou dobu, ale pouze o přímé zadání na kratší období, budou požadavky na vozidlový park konzervativní. Uvedené nelze popsat na krátkém prostoru, ale v principu bude požadováno vozidlo schopné provozu na předmětných dráhách, potřebných úvraťových časů pro provoz přes Opavu,  s maximální rychlostí alespoň 100 km/h, s kapacitou kmenové soupravy alespoň 190 míst, akustickým a vizuálním informačním systémem apod.,“ dodal Brychta.

Teprve po uplynutí nové smlouvy by měl na trati jezdit dopravce, který vzejde z otevřené soutěže a se smlouvou na patnáct let.