Linka číslo 516 bude projíždět Karvinou od nádraží přes Nové Město kolem házenkářské haly, odsud směrem na část Hranice, dále pojede k ubytovně Kosmos, k obchodnímu domu Prior, aby se přes Poštovní ulici pod karvinským náměstím dostala zpět k ubytovně Kosmos a přes část Hranice pojede zpět na autobusové nádraží.

„Linku jsme zavedli po dohodě s městem Karviná. S městy konzultujeme i všechny další změny, ke kterým každoročně v jízdních řádech dochází. Na Karvinsku ale letos k žádným dalším výrazným změnám nedochází, spíše jde o posouvání časů a podobné menší úpravy," sdělil vedoucí provozu osobní dopravy ČSAD Karviná Josef Veselka.

Samotné město Karviná například investuje do vlastní autobusové dopravy v příštím roce částku 30 milionů korun. „Provoz autobusů i ceny jízdného jsou vždy výsledkem jednání mezi námi a poskytovatelem, tedy ČSAD. V příštím roce zůstanou ceny jízdného stejné jako letos. Díky našim investicím pořídilo ČSAD letos pro provoz v Karviné nový autobus a v příštím roce to bude další," říká k tomu karvinská tisková mluvčí Šárka Swiderová.

„Případné změny v jízdních řádech požadujeme především na základě ohlasů našich obyvatel. Letos jsme tak třeba obnovili provoz autobusů směrem na Lipiny. Původní linka byla zrušena, protože ji využívalo málo lidí. Obrátili se na nás ale zahrádkáři, kteří se do Lipin neměli jak dostat. Zavedli jsme tam tedy spoje, které pokrývá jiný soukromý dopravce. Ohlasům lidí jsme otevřeni stále a čekáme na jejich podněty," doplňuje mluvčí karvinské radnice. Drobné změny proběhnou také v dalších městech bývalého okresu Karviná. Ty ale, jak již bylo řečeno, nebudou nikterak velké.

Případné změny v jízdních řádech vycházejí podle jednotlivých oslovených měst všude především z požadavků tamních obyvatel a jsou vždy i kompromisem dohodnutým mezi městy a dopravcem.

V distribuci jsou nyní už také nové jízdní řády. Ty by měly být k prodeji na všech předprodejních místech ČSAD, ale třeba také v městských informačních centrech a v některých trafikách.