Výkonný ředitel Vítkovice tours Libor Šugárek uvedl, že letos začali prodávat letní pobyty na příští rok už počátkem října. „Do konce roku bychom měli mít 3,5až 4tisíce klientů. Porovnání letošního a loňského prodeje ukazuje, že zájem ovčasný nákup se zvyšuje. Lidé mohou ušetřit až čtvrtinu zceny zájezdu,“ uvedl ředitel cestovní kanceláře.

Podle něj tak množství zájezdů prodaných vrámci včasného nákupu tvoří téměř deset procent zcelkového prodeje. Každým rokem jezdí se zmíněnou cestovní kanceláří do Chorvatska zhruba padesát tisíclidí.

Jednatel další ostravské cestovní kanceláře, DCK Rekrea, Aleš Rybiař, uvedl, že na léto příštího roku si už zákazníci nakoupili více zájezdů než na tuto zimu. „Letní pobyty jsme začali prodávat už vzáří. Velký zájem je nejen opobyty umoře, ale třeba také oSlovensko. Některé letní termíny voblíbených slovenských termálních lázních už jsou těsně před vyprodáním,“ dodal Rybiař.

Také vcestovní kanceláři Filip lidé více využívají nákupu vrámci "prvního momentu". „Zájem je velký, lidé nakupují například lacinější pobyty vBulharsku, případně Chorvatsku, zvyšuje se ale ipočet klientů, kteří si vybírají Egypt a další místa. Průměrně mohou při včasném nákupu ušetřit až patnáct procent zceny, kterou by zaplatili vrámci běžného prodeje.

Dalším trendem, který se podle zástupců cestovních kanceláří prosazuje, je nákup přes internet. Například Vítkovice tours už vsoučasnosti prodávají více zájezdů přes internet než při klasickém prodeji. „Před rokem jsme spustili nový rezervační systém přes internet. Počet klientů, kteří tuto možnost využijí, už převyšuje pětapadesát procent,“ uvedl Šugárek. Také podle jednatele DCK Rekrea Rybiaře jde počet klientů, kteří nakupují své dovolené přes internet, rychle nahoru.