Hygienici, kteří nechtějí zveřejnit její název, ji proto při jedné ze svých náhodných kontrol okamžitě zavřeli. Majitel vyfasoval pokutu pohybující se v řádu desítek tisíc korun. Po přečtení těchto řádků však ani zmíněné sankce návštěvníka neuchrání před pocity hnusu. Přestože redakce zjistila, o kterou restauraci se jedná, vzhledem k právním skutečnostem zatím její jméno zveřejňovat nebude. Majitel navíc slíbil, že vše uvede do pořádku.

„Když si představím, kam jsem chodila pravidelně obědvat, je mi špatně. Přitom mi tam vždycky chutnalo, jídlo nebylo drahé, takže jsem chodila právě tam,“ svěřila se otřesená Magdaléna L. z Ostravy, která pracuje nedaleko odtud. „Problém je v tom, že spotřebitelé, kteří restaurace navštěvují, do zákulisí nevidí. Mohou se tedy domnívat, že je tam vše v pořádku. I proto by si měli všímat čistoty ubrusů, oblečení personálu a podobně,“ reagovala na tuto otřesnou skutečnost vedoucí oddělení hygieny výživy Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje (KHS MSK) v Ostravě Renata Brablcová s tím, že tento případ není rozhodně ojedinělý.

„Pokud návštěvníci restauračních zařízení narazí na podobné nešvary včetně zapáchajícího jídla, měli by ho okamžitě reklamovat přímo na místě. Pokud u provozovatele nepochodí, měli by zavolat k sepsání protokolu policii. Když k nám totiž přijdou s pytlíkem jídla za tři dny, těžko už něco dokážeme,“ dodala Brablcová.

O tom, že mnohé výrobny a provozovny mají daleko k čistotě, svědčí i kontroly kaváren a cukráren, na které si hygienici posvítili během září. „Zaměřili jsme se především na mléčné koktejly připravované z čerstvého ovoce, mléka a zmrzliny, které jsou určeny především dětem. Ve čtyřech provozovnách jsme narazili na špinavé, namražené vitríny, špinavé lžičky nebo znečištěné lednice,“ popsala vedoucí odboru výživy KHS MSK Pavla Svrčinová.