Firma v těchto dnech úspěšně dokončila další ze stamilionových investičních akcí – konkrétně výstavbu nové moderní lakovny, instalaci automatických obráběcích center, zprovoznění svařovacího automatu a přípravky pro další tři svařovací linky.

„Zásadní investice v ostravské Vagonce jsou součástí našeho projektu Nová Vagonka, který začal před 444 dny. Za tu dobu se nám již podařilo vybudovat největší portálové obráběcí centrum v Evropě. Celkem jsme vynaložili na modernizaci a rozšíření areálu jednu miliardu korun a vytváříme na pět set nových pracovních míst. Projekt je symbolem rozvoje společnosti Škoda Vagonka a jejího sílícího postavení na trhu,“ říká Petr Brzezina, Prezident a předseda představenstva skupiny Škoda Transportation.

Toto je vizualizace tramvaje Škoda ForCity Smart pro Ostravu.
Škoda Vagonka začne v Ostravě vyrábět tramvaje

Díky investicím se v ostravské Vagonce zvýší výroba nových vlaků až o dvě třetiny oproti současnosti. „Výrazně zvyšujeme naše výrobní kapacity. Budeme tak moci kromě vlastních zakázek pracovat i na dalších projektech v rámci skupiny Škoda Transportation,“ uvádí Martin Bednarz, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka a ještě doplňuje: „Nejvýznamnější investice do technologií se nám podařilo završit, přesto však budeme dále investovat do zvýšení produktivity a efektivity výroby, bezpečnosti práce, ekologie, digitalizace a podobně.“

Nová lakovna i obráběcí centra patří ke špičkovým pracovištím svého druhu v Evropě

Nová lakovna v Ostravě umožní týdně nastříkat plochy vagonů o rozloze fotbalového hřiště. Ročně jí bude moct projít až 120 vlakových skříní, což je proti dosavadnímu stavu nárůst o dvě třetiny. Nová obráběcí centra zase rozšiřují možnosti firmy v oblasti výroby hrubých staveb kolejových vozidel, a to jak s normálním rozchodem, tak i pro široký rozchod.

„V Ostravě aktuálně pracujeme například na dodávkách nových vozidel pro Lotyšsko, metro ve Varšavě nebo tuzemskou železnici – konkrétně pro Jihomoravský kraj a České dráhy. Zároveň se připravujeme i na projekt elektrických jednotek pro Estonsko,“ říká Martin Bednarz.

Soud podmíněně zastavil trestní stíhání řidiče tramvaje, který v centru Ostravy zavinil dopravní nehodu.
Tramvaják z Ostravy byl u soudu chlap. A soud to uměl ocenit. Havaroval v centru

Současná etapa rozšíření výrobního zázemí navazuje na nedávnou akci, kdy Škoda Vagonka zprovoznila největší obráběcí centrum v Evropě. Šlo o unikátní stroj za zhruba 100 milionů korun, díky kterému může obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly. Celkem 360 tun vážící zařízení o délce padesát a šířce deset metrů již několik měsíců v Ostravě slouží k výrobě podsestav hrubých staveb železničních vozidel pro zákazníky v tuzemsku i zahraničí. Výroba se díky tomu postupně zpětinásobí, protože před výstavbou se zde vyrobilo cca 50 hrubých staveb ročně a s novým centrem se Škodovka dostane až na 250.

K TÉMATU

Škoda Vagonka je členem skupiny Škoda Transportation ze Skupiny PPF. Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídicí a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má v České republice několik dceřiných společností a ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí.