Jako bájný pták, který vstal z popela, má pomoci kopřivnické Tatře zpět na výsluní nový model nákladního auta s názvem Phoenix. Slavnostního odhalení se očekávaná novinka konečně dočkala ve středu večer v muzeu Tatry.Nový model vznikl díky navázání spolupráce s nizozemskou společností DAF Trucks

„Konečně můžeme ukázat světu to, na čem jsme už dlouhé měsíce pracovali. V předchozích letech jsme nenaplňovali představy zákazníků, což bychom chtěli konečně změnit. Tatra Phoenix by se měla stát symbolem nové éry,“ konstatoval na úvod prezentace nového vozu marketingový ředitel Tatry Martin Najzr.

Nové nákladní autoje postaveno na unikátním tatrováckém podvozku – patentované centrální rouře s nezávisle výkyvnými polonápravami. Díky tomu má mít auto vynikající jízdní vlastnosti i v náročném terénu.

„Tatru Phoenix bude pohánět motor Paccar MX – třináctilitrový šestiválec v několika variantách výkonu. Kabiny jsou od společnosti DAF,“ řekl Radek Smolka, „otec“ auta a technický ředitel Tatry.

Tatra by díky nové modelové řadě Phoenix chtěla nabrat zpět více než sto svých dříve propuštěných zaměstnanců. „Plánujeme s tímto vozidlem vstup na spoustu nových trhů,“ dodal Najzr.

ČTVRTEK PATŘIL UKÁZKOVÝM JÍZDÁM

Symbol nové éry kopřivnické automobilky

V těžkém terénu se cítí jako ryba ve vodě, nevadí mu přejezdy vodou, bahnem ani výjezdy příkrých kopců. Ve čtvrtek při prvních ukázkových jízdách na polygonu ukázal, že může být na poli náklaďáků mezi konkurencí silným hráčem.

„V příštím roce bychom chtěli vyrobit zhruba dvanáct set těchto automobilů. Ačkoliv pro něj bereme kabiny DAF a motory Paccar MX, přesto tento nový model znamená, že budeme nabírat během půl roku až čtyři sta nových zaměstnanců na výrobu podvozků a celkovou montáž,“ uvedl šéf Tatry Ronald A. Adams s tím, že paralelně pokračovat bude i výroba aut, které měla Tatra dosud v nabídce.



Podle Martina Najzra, marketingového ředitele Tatry, by se měl Phoenix stát symbolem nové éry kopřivnické automobilky. Auto totiž mezi konkurencí vyčnívá komfortní jízdou terénem díky unikátním tatrováckém podvozku – patentované centrální rouře s nezávisle výkyvnými polonápravami.