Společnost byla založena v Bolaticích na Opavsku v roce 1992. 

„Počátečními aktivitami byl velkoobchod s těsněním do oken včetně realizace montáží. Velký zájem klientů o žaluzie po roce 1993 způsobil, že jsme naši nabídku rozšířili o montáže žaluzií a následně i o jejich výrobu,“ přiblížil počátky firmy po vyhlášení výsledků soutěže v Ostravě Erich Stavař.

„Začínali jsme z ničeho a v garáži. Počáteční aktivitou byl velkoobchod s těsněním do oken včetně realizace montáží. Klienti se nás ptali na žaluzie. V té době byla u nás na ně čekací lhůta rok až dva. Začali jsme žaluzie dovážet a později jsme se je rozhodli i vyrábět. Ten rozvoj byl velmi rychlý. Hodně jsme zvažovali, než jsme pořídili první stroj. Po měsíci jsme ale už kupovali druhý a po třech měsících jsme měli stroje už čtyři,“ uvedl dále Erich Stavař.

Majitelé rodinné firmy byli do soutěže EY Podnikatel roku přihlášeni i před dvěma lety.

„Za tu dobu jsme opět pokročili hodně kupředu. Tržby jsme meziročně zvýšili z 500 na 770 milionů korun. Do tří let bychom tržby chtěli vytáhnout na miliardu. Vyvážíme do 46 zemí světa. Kromě Evropy se nám daří i v Japonsku nebo Austrálii. Úspěch v soutěži je pro nás oceněním, kterého si vážíme. Je to úžasný pocit. Díky patří samozřejmě pěti stovkám našich zaměstnanců za poctivou a tvrdou práci. O tom, že se o ně snažíme starat a vytvářet jim dobré podmínky, svědčí i to, že ve firmě dělají pořád čtyři z prvních deseti lidí, kteří u nás začínali,“ poznamenal Erich Stavař.

ISOTRA je rodinná firma. V počátcích pomáhali synům oba otcové, manželka Bohumíra Lýdie Blachutová zastává pozici finanční ředitelky a do chodu firmy se zapojují i děti.

„Pan Blachut a Stavař jsou švagři a takovou vítěznou dvojici jsme v historii soutěže ještě neměli. Držím jim palce i na celostátní úrovni a svým příběhem by jednoznačně zaujali i porotu na světovém finále soutěže v Monte Carlu,“ uvedla po vyhlášení výsledků podnikatelské soutěže Magdalena Souček, vedoucí partnera EY v ČR.

Hejtman kraje Ivo Vondrák dodal, že soutěž je skvělou příležitostí, jak dát veřejnosti vědět, že v našem kraji je dost kreativních úspěšných podnikatelů, kteří umějí dát lidem práci.