Zvláště pokud vědí, že by jim pneu v nové zimní sezoně už neprošly kvůli sjetému dezénu, který musí být aspoň 4 mm hluboký. V létě sice stačí minimální hloubka 1,6 mm, ale jízda na zimním vzorku je riskantní.

V LÉTĚ SJEDETE ZIMNÍ VZOREK COBYDUP

„Zimní pneumatiky jsou určeny výhradně pro zimní období, při jejich výrobě se tudíž bere v potaz jiné klima než u letních. Máme téměř půlku května, takže pokud někdo nyní prožívá dilema, zda dojet zimní sadu s dezénem hlubokým čtyři milimetry, nebo koupit novou letní, měl by především odhadnout, jak velká porce kilometrů čeká auto do konce října," vysvětluje Miroslav Karas z K&K PNEU.

Najet do kaluže se zimní pneumatikou, která má dezén pod dvěma milimetry, je podle něj velké riziko. Taková jízda rozhodně není bezpečná. O jaké pneumatiky je poslední dobou největší zájem?

Podle Miroslava Karase, který kromě kamenných pneuservisů v Ostravě a Šenově provozuje také portál Rájpneu.cz, jsou u řidičů velmi populární letní asymetrické pneu s co nejmenší hlučností.

Naopak motoristé, kteří preferují svižnější jízdu, vyhledávají spíše letní obutí se směrovým šípovým dezénem. U něj je však hlučnost podstatně vyšší.

Přehlédnout se prý nedají ani zájemci, kteří při výběru pneumatiky kontrolují energetické štítky kvůli úspoře paliva. Je ale nutno zdůraznit, že tyto hodnoty si určuje každý výrobce sám a není kontrolní orgán, který by uváděné hodnoty ohlídal.

CENOVÁ HLADINA PNEUMATIK JE USTÁLENÁ

Co se týká cen pneumatik, Miroslav Karas si myslí, že cenová hladina pneu pro tuto letní sezonu je níže než loni. Tím pádem se dá soudit, že i na zimu budou ceny pneumatik spíše stagnovat, ovšem za předpokladu, že nenastanou cenové anomálie u ropy.

„Zkušení zákazníci už vědí, že čím víc se bude blížit 1. listopad, tím rychleji budou ceny zimního obutí šplhat nahoru. Kdo chce mít klid, nakupuje již v druhé půlce září," zdůraznil Miroslav Karas.

KLIMATIZACE SI ZASLOUŽÍ NAŠI POZORNOST

Pojďme od pneumatik k ryze letním záležitostem. V pneuservisech K&K PNEU také provádějí kontroly klimatizací. V květnu už bývají teplé dny a řidiči se v autech ochlazují. Správně fungující klimatizace snižuje náklady na provoz vozidla.

Pravidelný servis chladícího systému by měl podle Miroslava Karase probíhat nejméně jednou do roka, včetně dezinfekce. Především na výparníku totiž přežívají nejrůznější bakterie a plísně. Při spuštění klimatizace a ventilátoru jsou bakterie a mikroskopické plísně unášeny směrem do interiéru auta a následně vdechovány posádkou.

„Zánětům nosohltanu můžeme předejít, pokud si klimu necháme kompletně dezinfikovat. Dezinfekce zabere 15 až 60 minut, podle velikosti vozidla, vyčistí systém a odstraní veškeré zápachy," uzavírá motoristické téma Miroslav Karas z K&K PNEU.