Porucha vlak zastavila zhruba třicet minut po dvacáté hodině mezi předposlední a konečnou stanicí. Souprava zůstala stát v nepříliš dobře dostupném místě několik stovek za nádražím v Havířově. Na místo vyjeli havířovští hasiči a také drážní hasiči, kteří museli před zásahem odpojit elektrické vedení.

„Vyjeli jsme z Havířova a kus za stanicí to najednou přestalo jet. Otevřel jsem dveře do strojovny a cítil kouř,“ popsal strojvedoucí.

Ve vlaku v té chvíli bylo asi třicet cestujících. Někteří po delším čekání z vlaku postupně vystupovali a pokračovali domů jinak. Ve vlaku, který neměl zapnutou pohonnou jednotku, se začala snižovat teplota a lidé nechtěli zbytečně dlouho čekat. Někteří navíc chtěli stihnout přípoje do dalších oblastí regionu, především Jablunkovska.

„Celá cesta probíhala normálně. Jeli jsme na čas. Už nám zbývalo jen dojet do Českého Těšína,“ řekl průvodčí.

Pro nepohyblivou soupravu přijela náhradní lokomotiva s dieselovým motorem, protože elektrické troleje byly v obou směrech vypnuty. Na trať proto nevyjely ani jiné pravidelné vlaky mezi Českým Těšínem a Ostravou přes Havířov. Provoz byl obnoven až kolem třiadvacáté hodiny.

Pravděpodobnou příčinou požáru byla technická závada v motorové části lokomotivy. Při požáru nebyl nikdo zraněn.