Jedni se oháněli porušením nájemní smlouvy, druzí přísahají, že i přes akceptovanou padesátiprocentní přirážku k nájmu je nájemce chtěl z obchodní jednotky vyštípat. Milovníci knih trnuli, co s oblíbeným knihkupectvím bude.

Zavřeno. Zatímco ostatní prodejny se v pondělí 10. května nejen v ostravském nákupním centru Forum Nová Karolina otevřely, mříže Knihy Dobrovský – s vyměněnými zámky – zůstávají stažené.
Ostraha Nové Karoliny uzavřela Knihy Dobrovský. Knihkupci se dívají přes mříže

Rozhřešení přinesl závěr týdne, kdy obě strany podepsaly novou dohodu a ostrahou zapečetěné mříže knihkupectví šly opět nahoru. A dovnitř s nimi od sobotní 9. hodiny zákazníci. „Samozřejmě, že jsem situaci napjatě sledovala. Představa, že Dobrovský z Karoliny zmizí, byla vážně drastická,“ svěřila se v neděli Deníku jedna z nakupujících zákaznic Eva Pastorová.

Ne všichni měli o náročných jednáních uplynulého týdne, natož vzniklé petici, povědomí, zato spolehlivě všichni zarytě hleděli do vyhlídnutých knih.

Po týdenním dohadování a jednání kvůli uzavření prodejny nakonec obě strany našly smírčí řešení a Knihy Dobrovský se o víkendu znovu otevřely lidem!Po týdenním dohadování a jednání kvůli uzavření prodejny nakonec obě strany našly smírčí řešení a Knihy Dobrovský se o víkendu znovu otevřely lidem!Zdroj: Deník/Petr Jiříček

Na témže místě na to budou mít ještě relativně dost času. Podle zjištění Deníku se obě strany domluvily na setrvání do února 2022, což je v kontextu náhlého uzavření prodejny akceptovatelné pro obě strany. „My samozřejmě využijeme čas k promyšlení další strategie v regionu,“ uvedl marketingový manažer Knihy Dobrovský Adam Pýcha.

V daných souvislostech by se proto nemělo mnoho měnit na skutečnosti nastíněné vedení obchodního centra už začátkem uplynulého týdne. „Na stejném místě pro vás v dubnu příštího roku otevřeme zcela nový a moderní koncept knihkupectví, který připravujeme na míru všem milovníkům a fanouškům knih. Uděláme vše proto, aby kvalita nabídky či personálu nové prodejny byla na špičkové úrovni,“ uvedl tehdy pro Deník marketingový manažer Fora Nová Karolina Tomáš Lučan.