„Navrhovali jsme pro odpočívky alternativní místo na rozhraní katastrů Polom a Dub. Další variantou pak bylo postavit jen levou odpočívku. Naše obec už tak dost trpí dopravní zátěží - je protnutá železnicí a dálnice ji v podstatě rozdělila na dvě půlky. Doprava proudí středem zástavby a skrz obec - silnice je jen pár metrů od kapličky,“ popsala starostka Polomi. Ředitelství silnic a dálnic ale nakonec rozhodlo jinak.

„Možnost posunutí stavby jsme prověřili, ale odborníci tuto alternativu nedoporučili, protože v navrhovaném místě není možné projekt fyzicky realizovat,“ vysvětlil Miroslav Mazal z olomouckého Ředitelství silnic a dálnic.

Řidiči vozidel všech kategorií mohou u nových odpočívek odstavit auto, doplnit pohonné hmoty, ale místo nabídne i možnost občerstvení, pohybu a relaxace.

„Kapacita moderního stání je navržena pro 180 vozidel, dvě místa navíc vzniknou za účelem kontrolní činnosti policie,“ upřesnil.

Míru obsazenosti parkoviště pohlídá sledovací systém, signalizující využití vytyčeného prostoru.

Typově středně velké odpočívky budou po celém obvodu oploceny a pocit jistoty podpoří také bezpečnostní kamery.

Začátek 2020

Stavba by měla začít v roce 2025.

„I když přípravy komplikuje pandemie, přesto věříme, že termíny dodržíme. Zprovoznění odpočívek je v plánu od roku 2026,“ doplnil. V době zpracování technické studie, tedy v roce 2017, vycházela tato akce na 201 milionů korun bez DPH.

Stavba vznikne na úseku stávající silnice první třídy I/48 a odpočívka bude vzdálena asi 280 metrů od obytné zástavby.

U levé odpočívky bude nutné vyřešit připojení na dálnici samostatným mostem.

Obě odpočívky budou na dálnici D48 napojeny s pomocí odbočovacích a připojovacích pruhů.