„Je vidět, že ekonomicky se lidem daří, proto utrácejí více. Očekáváme, že průměrná útrata vzroste zhruba o 15 procent,“ upřesnila Marie Havlíčková.

Podle ní se trochu překvapivě v letošních nákupech vrací trend zdravého stravování a ve větší míře i celková péče o zdraví a tělo. Jinak jsou podle ředitelky Slevomatu největším tahákem zážitky. Podle mluvčí společnosti Datart Ivy Pavlouskové jsou trendem letošních Vánoc především chytré produkty, jako jsou mobilní telefony, tablety, chytré hodinky a fitness náramky.

„Velkou poptávku očekáváme také po herních konzolích a hrách, a to s ohledem na velké množství novinek uvedených na trh v podzimním období. Velký zájem bude určitě i o produkty z kategorie péče o tělo a zdraví mixéry, odšťavňovače, chytré osobní váhy, fény, kulmy, zastřihovače, holicí strojky,“ upřesnila Iva Pavlousková s tím, že při nákupu dárků pro mládež se dá očekávat největší zájem o mobily, tablety, bezdrátové reproduktory, sluchátka, herní konzole a hry.

Z průzkumu společnosti Seznam.cz vyplývá, že hitem letošních Vánoc letos budou například vánoční svetr se sobem či LED ozdoby na stromek a dominovat bude červená barva v kombinaci se zlatou. Pofrčí také chytré produkty, jako jsou automatické dávkovače krmiva pro psy.

„Mladí si libují ve vánočních svetrech se soby. Ten podle průzkumu mají doma skoro už dvě pětiny mladých. Nejčastějším vánočním oblečením jsou ponožky, ale téměř stejně oblíbený je i zmíněný svetr. Jako nejtrendovější ozdoby lidé vidí svítící LED ozdoby, které jsou obdobou klasických barevných žároviček,“ upřesnila Petra Dvořáková ze společnosti Seznam.cz.

V prodejně YOGI v Ostravě na Nádražní ulici je letos velká poptávka po společenských hrách Hra o trůny, Dominium, Ubongo či Česko.

„Lidé ale hodně nakupují i dřevěné hlavolamy, šipky a stále se najdou zákazníci, kteří si vyhlédnou jako dárek Rubikovu kostku,“ uvedl prodavač v uvedené prodejně.