Je to významné nejen pro cestující osobní dopravy, ale hlavně pro mošnovskou průmyslovou zónu a nákladní leteckou přepravu.

Hlavním přínosem železničního spojení letiště je unikátní propojení letecké, silniční a železniční dopravy v jednom místě ve vazbách regionálních i nadregionálních. Kromě cestujících a samotného letiště využívají železnici i firmy v mošnovské průmyslové zóně, která tím získala další strategické napojení na dopravní síť.

Cestující využívající leteckou přepravu se mohou téměř přímo k odletovému nebo příletovému terminálu dopravit prostřednictvím pravidelných spojení ze železničních stanic na trati z Bohumína. Z některých mají přípoje na rychlíkové spoje do celé republiky nebo blízkých sídel v Polsku či na Slovensku.

Osobní vlaky, které jedou na lince S2 a S3, ale také zajišťují dopravu lidem pracujícím v průmyslové zóně Mošnov na všechny směny. Osobní vlaky linky S4 začínají či končí na ostravském hlavním nádraží, kde mají přípoj od osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a opačně.

„Denně jede osm párů pravidelných a pár sezonních osobních vlaků, které zabezpečí v letním období spojení od charterových letů," informovala Kateřina Šubová, tisková mluvčí Českých drah (ČD). Podle jejích slov ČD také předpokládají vypravení dalších posilových vlaků například při Dnech NATO, které se budou konat 17. a 18. září.

„Na všechny spoje nasazujeme dvě nové dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter s kapacitou 147 míst k sezení. Proti dříve nasazovaným jednotkám 471 CityElefant se přiblížila kapacita soupravy reálné frekvenci cestujících," uvedla dále. Počet lidí, kteří spojení využívají, však odmítla s odvoláním na obchodní tajemství specifikovat. (mo, pa)