"To není událost jen pro dopravní podnik, to je událost pro celé město i region. Pevně věřím, že se oba doubledeckery brzy stanou dalším symbolem Ostravy a že si je naši pravidelní cestující i turisté oblíbí," uvedl generální ředitel DPO Daniel Morys.
Autobusy Scania přišly na 28,6 milionu korun. Mají pohon na zemní plyn. "Ani v tomto případě jsme neslevili z našeho dlouhodobého cíle, kterým je ostravská MHD bez dieselu," uvedl Morys.
Plány překazila pandemie
Jak již Deník dříve informoval, tyrkysové doubledeckery jsou stvořené na míru přímo pro ostravské podmínky a s prosklenou střechou ve druhém podlaží. Byly vyrobené ve Španělsku, jejichž dodávku zpozdila pandemie Covid-19 a odstávka španělského závodu.
Doubledeckery se měly v ostrém provozu objevit už 1. července. Zpoždění jejich dodání zavinila koronavirová pandemie, kvůli níž měla španělská pobočka Scanie odstávku provozu.
Jsou dlouhé 12,3 a vysoké čtyři metry. V dolním podlaží mají 13 a v horním 55 míst k sezení. Jsou vybaveny klimatizací, wi-fi, kamerovým systémem či USB konektory.
Ostrý provoz
V letní sezoně je DPO je podle slov mluvčí nasadí na speciální turistickou linku č. 88, která spojí Dolní oblast Vítkovic a ostravskou zoologickou zahradu.
"Dolní oblast Vítkovic i zoo jsou nejnavštěvovanější atrakce v našem kraji a dopravní podnik nás svým nápadem s doubledeckery ještě více propojil," uvedl ředitel Dolních Vítkovic Petr Koudela.