Změny v ceníku Tarifu integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS a jeho struktuře se obvykle provádějí se zahájením nového kalendářního roku. 

Očkovací centrum proti koronaviru je na výstavišti Černá louka v Ostravě, 17. května 2021.
V Ostravě očkují jako na běžícím pásu. Až je z toho bolí záda či nohy

Vzhledem k výjimečné situaci a opatřením spojených s onemocněním covid-19 tentokrát k úpravám dojde od 1. července.

„Cenu jízdného za jeden kilometr se v příměstských autobusech podařilo držet na stejné úrovni dlouhých deset let. Nezměnila se od roku 2011. Bohužel kvůli koronaviru a všem opatřením, která souvisejí se zamezením šíření nákazy, to už dál není možné. Nevyhnutelnou změnu vyvolaly také rostoucí inflace, zvyšování komfortu cestujících s využitím moderních technologií. V nouzovém stavu, lockdownu a omezení školní výuky došlo k výraznému poklesu cestujících veřejnou dopravou, a tím i tržeb. Zároveň se zvýšily náklady na dopravu a také kompenzace Moravskoslezského kraje dopravcům. Tržby za jízdné - téměř 500 milionů korun ročně tvoří nedílnou součást rozpočtu kraje, bez nich je současný rozsah veřejné dopravy neudržitelný,“ vysvětlil náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Radek Podstawka s tím, že s novou úpravou tarifu by do krajského rozpočtu ještě letos mohlo přijít velmi potřebných 24 milionů korun.

Společnost PH Rozvojová plánuje výstavbu bytového domu. Vizualizace.
Hon na lukrativní pozemky v centru Ostravy aneb Podivný závod bytových projektů

Pro příměstské oblasti Moravskoslezského kraje (tarifní oblast Region) se cena plného jízdného za kilometr zvýší z jedné koruny na korunu čtyřicet, u jízdného s 50tiprocentní slevou z padesátníku na 70 haléřů. Jízdné pro studenty a důchodce se upravuje z 0,25 na 0,35 koruny za kilometr. Ceny v tarifní oblasti Ostrava XXL a v dalších městech, v nichž je MHD zapojena do ODIS, se nezmění. Úpravy také nijak negativně neovlivní financování veřejné dopravy ze strany měst a obcí.

„Úpravy ceníku nepocítí cestující, kteří pravidelně dojíždějí do zaměstnání a využívají dlouhodobé časové jízdné. Doporučuji proto využívat 30tidenní nebo i delší jízdenky,“ upozornil náměstek hejtmana Radek Podstawka.