Třeba Jaroslav Hradil z Frýdku-Místku projíždí přes most každý den. Obvykle ráno a odpoledne, tedy v čase, kdy střed města zahltí i několik tisíc aut za hodinu. „Kolony jsou časté, ale levý pruh bývá před zúžením silnice o dost volnější, takže se do něho zařadím a díky zipu nemusím zbytečně dlouho čekat v pravém pruhu," popisuje řidič.

Na střídavé řazení aut před zúžením upozorňuje v obou jízdních směrech dopravní značka. Přesto řidiči raději popojíždějí v koloně, ačkoli pravidlo zipu platí v tuzemsku už čtrnáct let. Mělo by tak už být dostatečné známé. Jenže zřejmě není. „Popravdě o tom moc nevím, většinou čekám a popojíždím. Není to nic hrozného," mávl rukou důchodce Karel Pastorek z Frýdku-Místku.

Omezení potrvá ještě dva měsíce

Dopravní omezení na průtahu městem platí od konce dubna. Stavbaři zahájili druhou etapu opravy mostu přes Ostravici, který navazuje na estakádu a je součástí silnice I/48. Uzavřen je jízdní pás ve směru od Českého Těšína na Příbor a také přilehlý chodník. Doprava tak vede jedním jízdním pruhem v každém směru po druhé polovině mostu.

Částečná uzavírka je plánována do 20. července, kdy by měla být oprava mostu hotová. Do té doby musejí řidiči počítat při průjezdu středem města se zdržením.

Podívejte se na zbytečně dlouhou kolonu před místem opravy mostu ve Frýdku-Místku: