V plánu je například výstavba zahrádky s výčepem, pořízení nových infopanelů či řešení problémů s lezeckou stěnou. Nově je zde také půjčovna in- line bruslí, zelená relax a volnočasová pláž či cyklo servis.

Areál by tak rád přilákal i širší veřejnost, nejen ostravské vodáky. Navíc se zde návštěvníci mohou zúčastnit i kurzů, kulturních akcí nebo příměstských táborů.

„Oblíbenost loděnice od jejího otevření výrazně vzrostla, pomohl tomu Olympijský park, který zde byl v loňském roce. Celkem k nám vloni zavítalo něco mezi sto padesáti a dvěma sty tisíci lidí,“ konstatuje předseda místního spolku Josef Mlynář.

Roční náklady se pohybují mezi sedmi sty až sedmi sty padesáti tisíci korun, provoz financuje sám spolek, který je provozovatelem objektu ve vlastnictví města Ostravy. Do projektu však již investoval i Moravskoslezský kraj a Nadace ČEZ. V brzké době by nicméně měla loděnice zažádat o dotace z ministerstva, kterými by ráda zaštítila právě provozní náklady.

(vit) 

Jízda historickým trolejbusem.
OBRAZEM: Ostravou projížděla historická vozidla