Celkem jednašedesát stavebních objektů, jeden most o délce čtyřiačtyřicet metrů, dva chodníky dlouhé přes půl kilometru, tři okružní křižovatky - to jsou parametry úseku měřícího 3333 metrů. Projekt vznikl v únoru 2015, studie EIA hodnotící dopady na životní prostředí byla vydána v červnu 2017, územní rozhodnutí v únoru 2018 a stavební povolení v prosinci 2020. Stavět se pak začalo předloni v říjnu.

„Silnice I/58 má nadregionální význam a patří mezi hlavní tahy vedoucí z Ostravska jižním směrem přes Mošnov, dále na Příbor, Frenštát pod Radhoštěm a Rožnov pod Radhoštěm do vnitrozemí republiky a také do rekreační oblasti Beskyd,“ vysvětlovali z ŘSD ČR ke komunikaci začínající v Ostravě-Jihu od mimoúrovňového křížení se silnicí I/11.

„V trase obchvatu Mošnova představuje komunikační napojení na zdejší průmyslovou zónu a mezinárodní Letiště Leoše Janáčka Ostrava,“ upřesnili silničáři. Jak podotkli, dokončení stavby zlepší i dostupnost na dálnici D48 i silnici I/35 vedoucí z východu na západ, a také na dálnici D1 prostřednictvím silnice, která vede i do Studénky, Bílovce a dále Opavy (její značení III/4809 se změní na II/464).

„Nový obchvat se na začátku odklání od stávající silnice I/58 a vede k okružní křižovatce Mošnov-jih s přeložkou silnice III/4809. Pokračuje pravostranným obloukem u zástavby na Malé Straně, kde je s přeložkou silnice III/48018 navržena okružní křižovatka Mošnov-střed. Prochází mezi letištěm a řekou Lubinou. Před okružní křižovatkou Mošnov-sever s přeložkou silnice III/48016 se trasa napojuje do trasy stávající silnice I/58, za kterou končí,“ komentovali z ŘSD ČR celou trasu. Stavební firma Eurovia ji vybudovala za 368 milionů korun bez daně.