Od června letošního roku měla být slezská metropole jedním z měst, kde lidé využívají populárního systému sdílení kol. V rozpočtu se pro bikesharing uvolnil jeden milion korun, radnice oslovila čtyři největší dodavatelské firmy na trhu a vypsala soutěž. Přihlásila se však do ní jen jedna společnost, konkrétně Rekola.

„Cena je však pro nás neakceptovatelná, je mnohonásobně vyšší, než byl předpoklad, přesněji řečeno šlo o 1,67 milionu korun. Opavanům rádi tuto službu přineseme, ale ne za každé podmínky,“ říká mluvčí města Lada Dobrovolná. Radnice se proto rozhodla výběrové řízení zrušit a na podzim začít s novým, aby měli provozovatelé dostatek času na přípravu.

„Předpokládáme, že ostatní provozovatelé aktuálně dostupnost kol nemají, proto se do soutěže nepřihlásili. Nyní by ale služba byla příliš drahá, ale protože ji chceme, posunuli jsme termín dalšího výběrového řízení, aby byl bikesharing za běžné ceny, které jsou v okolních městech. Zjišťovali jsme si situaci na trhu, a také jsme reagovali na základě indikativní nabídky, kterou jsme od začátku disponovali a tam byly náklady výrazně nižší. Sdílená kola tedy uvítáme, ale později a za přijatelnější ceny,“ konstatuje opavský primátor Tomáš Navrátil.

Pilotní pětiměsíční projekt počítal s osmdesáti koly. Ty by si lidé půjčovali prostřednictvím jednoduché aplikace v mobilním telefonu a poté je odstavili v zónách, které by pokrývaly velkou část města.