VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Návštěva přestupního terminálu na Hranečníku

Hranečník, starobylé území Slezské (dříve Polské) Ostravy, býval vždy živou součástí města. Hrabě Wilczek zde vlastnil nejen prosperující velkostatek, ale v roce 1852 vyhloubil u Těšínské silnice šachtu nazvanou Jan Maria.

12.7.2017
SDÍLEJ:

Přestupní dopravní terminál na Hranečníku ve Slezské Ostravě slouží už téměř rok a půl. Zatím si ale lidé na něj nezvykli.Foto: Deník/Boleslav Navrátil

Byla na svou dobu moderní. Těžit se v ní přestalo v roce 1963. Před osmdesáti lety, tedy za první republiky, zde byla vystavěna kasárna a v nich umístěn 1. prapor 8. slezského pluku z Místku. Za okupace zde sídlili protiletadloví dělostřelci, stejně jako po válce. Pak byla děla vyměněna za protiletadlové rakety. Po roce 1990 Ostrava o svou posádku přišla, dnes zde mají výcviková střediska hasiči a speciální policejní sbor těžkooděnců.

Když se městský dopravní terminál na Hranečníku stavěl, měl být nejmodernější v republice. K modernosti a jedinečnosti má ovšem hodně daleko.

Pravda ale je, že tu vždy býval dopravní uzel. Přes Hranečník vedly úzkorozchodné tramvajové tratě, které spojovaly Ostravu s Bohumínem, Karvinou a Orlovou. Vyjížděly ze Smetanova náměstí. Dne 28. ledna 2016 zde nastal slavný den, kdy byl dán do provozu nový a údajně supermoderní dopravní terminál, který nám měla dokonce závidět všechna větší města v republice. A jak už je to v Ostravě tradicí, k závidění tady toho opravdu moc není, o nějaké supermodernosti nemůže být řeč.

Dopravní centrum slouží, ale architektonicky, esteticky a technicky to žádná sláva není. Jako by se autoři návrhu inspirovali přístřešky a zastávkami bývalého autobusového nádraží na Karolině, které bylo ovšem postaveno za hluboké totality. Dříve se dalo dojet na Gagarinovo náměstí anebo na nové autobusové nádraží, obě místa jsou nedaleko centra města. Teď je to s přesedáním složitější a pomalejší. Ale důvody, proč byl terminál postaven, jsou povětšinou ekologické. Trolejbusy, které tu mají konečnou, jsou spíš dosluhující typy. Výpravní budova s čekárnou je jen nepěkný fádní přístřešek. Celé je to koncipováno tak, aby se tady cestující nezdržovali ani o minutu déle, než musí. Zatím si lidé ani po sedmnácti měsících provozu na terminál příliš nezvykli.

Autor: Boleslav Navrátil

Místo události:
12.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
13

Od neděle se mohou na horách tvořit sněhové jazyky

Hokejisté Havířova (v bílém) prohráli v Karlových Varech 4:6.
10

Havířov prohnal Energii

Senioři najdou pomoc v Senior Pointu

Karviná – Seniorům, kteří potřebují vyřídit elektronickou korespondenci a nemají přístup k internetu, ale také právní rady a mnoho dalšího.

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Karvinsko - Podívejte se na miminka, která se narodila v posledních dnech na Karvinsku.

17. listopad Česku pomohl

Je dobře, že se tak stalo, a pro naši zemi to byl rozhodně přínos. Tak vidí většina politiků Karvinska odkaz 17. listopadu 1989 a dění, které od té doby trvá dodnes. Nic ale není černobílé a je také co kritizovat.  

Podjezd v Havířově bude uzavřen až do neděle

Až do neděle je naplánována uzavírka podjezdu pod železniční stanicí v Havířově.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT