K dispozici jsou jim totiž cyklobusy, které míří do různých částí Beskyd. „S přítelem občas vyrazíme na kolo, moc mě ale nebaví, jezdit do kopce, takže cyklobus vítám. Letos jsem jím jela dvakrát," usmála se Petra Sedláčková z Frýdku-Místku.

Jeden z cyklobusů vyjíždí ráno z Ostravy ze svinovského nádraží. Jede mimo jiné přes Frýdek-Místek, Ostravici, Bílou, Horní Bečvu a Rožnov pod Radhoštěm až do Frenštátu. Odpoledne se cyklobus vrací stejnou trasou zpátky do Ostravy. Druhá linka cyklobusu má začátek i cíl ve Frenštátě pod Radhoštěm. Jede se přes Čeladnou a pak po stejné trase jako první linka.

V září jezdí jen o víkendech

V květnu a červnu mohli lidé využívat cyklobusy jen o víkendu, v červenci a srpnu jezdily každý den. A o jejich služby měli cestující zájem. „Tyto linky cyklobusu použilo v letošním roce k 31. srpnu celkem 6821 cestujících," upřesnil asistent obchodního ředitele Michal Pastrňák ze společnosti Arriva, která cyklobusy provozuje. Zájem lidí se rok od roku zvyšuje. „Za stejné období jsme zaznamenali nárůst o 596 cestujících oproti roku 2012," potvrdil Michal Pastrňák.

Lidé se mohou cyklobusem svézt až do 29. září, ale pouze o víkendech. Cyklobusy fungují jako běžné autobusové linky a mohou je využít k přepravě jak cykloturisté s jízdními koly, tak i pěší turisté a všichni ostatní cestující. Velký zájem cestujících však může způsobit, že se za pěkného počasí cyklobus zaplní do posledního místa. A to i přesto, že se do přívěsného vozíku za autobusem vejde poměrně velké množství kol.

Rozšíření spojů zatím v plánu není

Cestující, kteří chtějí mít jistotu místa v cyklobusu, si můžou předem zakoupit místenku. Za rezervaci jednoho sedadla zaplatí zákazníci desetikorunu, pokud si chce cestující zajistit i místo pro kolo, zaplatí ještě o pětikorunu navíc. Samotná přeprava jízdního kola stojí patnáct korun. Ačkoli se zájem o cyklobusy mezi lidmi zvyšuje, i v příštím roce by měly spoje zůstat beze změny. „O rozšíření spojů pro rok 2014 v tuto chvíli neuvažujeme," uvedl Michal Pastrňák.

LUKÁŠ MORYS