Bez poplatku sice mohou stát i v nedalekých podzemních garážích Nové Karoliny, ale pouze tři hodiny. Poté již musejí platit.

„Já jsem kdysi parkoval v obchodním podzemí. Pracuji nedaleko, takže pro mě nebyl problém si před uplynutím tříhodinové lhůty odskočit, vyjet ven a znovu se na tři hodiny vrátit. Jenže časem to pro mě začalo být únavné, navíc se mi několikrát stalo, že jsem to nestihl. Takže nyní stojím na venkovním lidovém parkovišti," uvedl Jaroslav Bártek, který se stejně jako další řidiči bude muset připravit na komplikace.

Vše totiž nasvědčuje tomu, že parkoviště skončí. Pouze není jasné, kdy se tak stane.

Provizorium

„Současné ,lidové parkoviště' je pouhým provizorním využitím doposud nezastavěné stavební plochy. Pozemek je součástí ploch, na kterých je plánována a připravována dostavba dnes již stavebně započatého náměstí Nové Karoliny vymezeného objektem Trojhalí, bytovými domy a obchodním domem," sdělil Deníku hlavní architekt města Ostravy Cyril Vltavský, podle kterého by trvalé využití parcely na parkoviště nebylo vhodné řešení.

„Využití zmíněné parcely pro pouhé parkoviště na terénu není s ohledem na jeho polohu v centrální části města záměrem koncepčním a urbanisticky vhodným. Jedná se o cenný stavební pozemek, který může být v budoucnu zastavěn stavbou, jež bude mít potřebná parkovací stání ve svém suterénu. Do doby takové výstavby samozřejmě nic nebrání tomu, aby byl i nadále pro parkování využíván," řekl Cyril Vltavský.

Zájem má Trojhalí

Uvedené místo by jako parkoviště chtělo využívat sdružení Trojhalí Karolina, které požádalo město o nabytí tohoto pozemku.

„Sdružení Trojhalí Karolina projevilo zájem o získání pozemku pod parkovištěm do svého vlastnictví, abychom zajistili jeho kultivaci a měli ve vlastní správě pozemek pro parkování při větších akcích," sdělil Deníku ředitel sdružení Petr Šnejdar s tím, že již došlo k setkání se zástupci města.

„Na navazující schůzce i za účasti pana hlavního architekta nám bylo vysvětleno, že tento pozemek má z dlouhodobého hlediska pro město velký význam a nebylo by dobré jej zastavět pouhým parkovištěm. Důvodem má být hlavně jeho strategická poloha, zasíťovanost a skutečnost, že v budoucnu může přijít investor, který takový pozemek využije lépe než jako parkoviště," dodal Petr Šnejdar s tím, že sdružení na schůzce představilo různé možnosti technického řešení parkování.

„Od klasického parkoviště se vším všudy, tedy asfaltových povrchů na komunikacích a třeba zámkové dlažby na parkovacích stáních, až po jednoduchou variantu prostého zarovnání a zpevnění povrchu, aby nebyl zbytečně dlouho zachováván současný stav, který je spíše na ostudu," přiblížil plány Petr Šnejdar, podle kterého sdružení respektuje argumentaci zástupců města.

O „lidové parkoviště" má zájem i městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz. Jeho případné plány s pozemkem ale zatím nejsou zcela jasné. „Městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz žádá o svěření uvedeného parkoviště i dalších pozemků v této lokalitě. Máme zájem na scelení pozemků, jelikož v tomto území na některých plochách, které nám byly svěřeny, provádíme zimní údržbu i úklid. Naším záměrem je toto území zkulturnit," uvedla tisková mluvčí radnice Jana Pondělíčková.

Podle Petra Havránka z kanceláře ostravského primátora majetkový odbor dosud žádost o svěření pozemku neobdržel.

„Žádost tedy nemohla být předložena orgánům města," řekl Petr Havránek.