VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parní vlak na úzkokolejce na Osoblažsku opraví i díky „Mašince“ z kunčické huti

/FOTOGALERIE/ Nedostatek náhradních dílů trápí provozovatele Slezských zemských drah. Ti se svými historickými lokomotivami jezdí na úzkokolejce na Osoblažsku. Chybí jim ale náhradní díly na historické stroje.

7.11.2017
SDÍLEJ:

Náhradní díly z "Mašinky", která jezdila v kunčické huti, pomohou při opravě lokomotivy jezdící na Osoblažské úzkokolejce.Foto: Archiv AMO

„Naše stroje jsou totiž tak specifické, že náhradní díly na ně buď nejsou, nebo jsou pro dobrovolníky našeho ražení finančně nedosažitelné. Rozhodli jsme se požádat o pomoc ostravskou huť. Věděli jsme, že mají v areálu nepoužívanou starou lokomotivu, která obsahuje přesně ty díly, které potřebujeme na opravu našich lokomotiv,“ vysvětlil David Chovančík ze Slezských zemských drah.

Huť ArcelorMittal Ostrava, jak informovala její mluvčí Barbora Černá, žádosti společnosti Slezské zemské dráhy vyhověla a darovala provozovatelům turistické vlakové trasy potřebné náhradní díly na rekonstrukci historických lokomotiv. Předání dílů z poslední parní lokomotivy, která v huti jezdila do roku 1970, se uskutečnilo včera v areálu huti.

Mašinka, jak ji nazývají pracovníci závodu Doprava v kunčické huti, má za sebou zajímavý příběh.

„V letech 1950 až 1970 se používala pro kolejovou dopravu materiálu v huti a posledním místem, kde působila, byl licí stroj. Poté měla být zlikvidována, ale proti tomu se postavili zaměstnanci tehdejší Nové huti. Přímo z provozu tedy byla uložena na místo svého posledního odpočinku u závodu Doprava nedaleko Jižní brány coby historický památník parní trakce na vlečce Nové huti. Předpokládá se proto, že by měla být doposud funkční,“ popsala osudy historické lokomotivy Barbora Černá.

Vymontování potřebných dílů se uskutečnilo v huti včera, a jelikož se jedná o manipulaci s lokomotivou velké váhové kategorie, musely vypomoci i jiné stroje. Například jeřáb, který se musel popasovat s třísetkilogramovým kompresorem.

Opravená historická lokomotiva by se na zmíněné turistické trase mezi Třemešnou a Osoblahou měla objevit už v příští letní sezoně.

Autor: Břetislav Lapisz

7.11.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Obchod - Obchod Nákupčí 18 000 Kč

Nákupčí Manažér/ka prodeje. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 24000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: - Vyhledávání a získávání nových zákazníků, komunikace s nimi, - Zkušenosti z oblasti prodeje služeb a produktu, - SŠ, V3 obor stojírenského, technického zameření výhodou, - komunikatívnost, spolehlivost, flexibilita, zodpovednost, samostatnost, - možnost profesního růstu a dalšího vzdělávání. Pracoviště: Hongik czech, s.r.o. - pracoviště, Dělnická, č.p. 1342, 735 35 Horní Suchá. Informace: Martin Blesák, +420 731 658 617.

Výroba - Horníci hlubinné těžby strojní horník-razič. 21 000 Kč

Horníci hlubinné těžby strojní horník-razič. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 21000 kč, mzda max. 32000 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: Způsob kontaktu: , POZN: otevírací doba od 16.-27.7. pouze ÚTERKY a PÁTKY; mimo se lze spojit telefonicky, , Poradenské centrum OKD, tř. Osvobození 1721/9, Karviná , PO, ST 8:00 - 16:00 hod.; ÚT, ČT 8:00 - 14:00 hod.; PÁ zavřeno, odkaz na internetovou stránku pro tuto pozici, https://www.pracevokd.cz/cs/volne-pozice/hornik-razic, , , , Náplň práce: , - provádění ražení důlních děl hornickým způsobem, - budování výztuže chodby její obkládání a zakládání výlomu, - vystrojování důlních děl, prodlužování dopravních pásů, potrubních tahů a dopravní drážky apod., - odtěžování uvolněné horniny po pásových dopravnících, - provádění hornických prací při báňské údržbě důlních děl (zmáhání dlouhých důlních děl, křížů, ochozů a ostatních velkoprostorových důlních děl) , - spolupráce při ostatních pracích při ražení, , , V případě zájmu o práci v OKD si připravte: , -životopis, -občanský průkaz, -doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání, -zápočtový list z posledního zaměstnání, , Pokud jste již v minulosti pracovali v podzemí hlubinného dolu, připravte si dále tyto doklady:, -doklad o dosažené kvalifikaci v dole, -doklad o výši NPE, -doklad o poslední fárané směně, , Pracovní poměr na dobu určitou 1 rok s možností prodloužení, pracoviště lokalit závodů Karviná, ČSM, Darkov, , Výhody:, - náborový příspěvek až 60.000,- Kč, - zajímavý výdělek po jednom roce až 41.000,- Kč, po druhém roce až 46.000,- Kč , (za podmínky splnění 5. kvalifikační třídy - činnost rubání a přípravy), - přídavek na dovolenou a Vánoce, - 6 týdnů dovolené, , - penzijní připojištění, - příspěvek na dětské rekreace, - svačiny a pitný režim na pracovišti zdarma, - příspěvek na stravování. Pracoviště: Okd, a.s. důlní závod 2, 735 34 Stonava. Informace: Markéta Klopcová, +420 725 756 830.

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 20 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) zedníci-zateplování. Požadované vzdělání: nižší střední. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: prac. pr. vztah: nejprve dohoda poté hlavní pracovní poměr;, Způsob kontaktu: předem telefonicky dohodnout schůzku nebo e-mailem. Pracoviště: Jiří sládeček - sídlo, Volontérská, č.p. 1348, 735 35 Horní Suchá. Informace: Jiří Sládeček, +420 602 712 597.

Výroba - Výroba Strojírenští kovodělníci 14 900 Kč

Strojírenští kovodělníci strojírenští dělníci. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 14900 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: Požadujeme:, -zdravotní způsobilost, -vazačský a jeřábnický průkaz výhodou ( možnost proškolení), -chuť se učit, -spolehlivost, , Výhody:, 25 dnů dovolené, možnost záloh, možnost prodloužení pracovního poměru, 13. + 14. plat, zvýšení kvalifikace, , Pracoviště bude na ČSM Sever popř. Jih., , působ kontaktu:, -osobně na adrese Hasičská 545/44, Ostrava-Hrabůvka (7:00-15:00), -emailem, -telefonicky (pracovní dny 7:00-15:00). Pracoviště: Vojmar s.r.o. - lokalita čsm sever, 735 34 Stonava. Informace: Kamil Klemprlík, +420 732 535 555,733 535 263.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karvinští naskakují do nové sezony.

Zase o záchranu? Díky, ale ne!

Fotbalisté Karviné stoupají historickou tabulkou.

Karviná už předstihla „efcéčko“

Silné deště zvedly hladiny řek a přehrad, nezpůsobily ale větší škody

Vydatné středeční srážky v Beskydech se obešly bez větších škod, přesto měli hasiči plné ruce práce. Celkem padesátkrát museli od středečního rána do večera vyjíždět v Moravskoslezském kraji kvůli nepříznivému počasí, tedy silným dešťům a větru.

AKTUALIZOVÁNO

Záchranáři pomáhali zraněnému horníkovi, do nemocnice ho přepravil vrtulník

První pomoc přímo v podzemí šachty, následný transport na povrch a pak rychlá letecká přeprava vrtulníkem do Fakultní nemocnice v Ostravě. Tak vypadala záchranná akce na Dole ČSM-Jih ve Stonavě, kde došlo k vážnému zranění jednoho horníka. 

Permoník vyráží do Země vycházejícího slunce

Desítky hodin zkoušení se chýlí ke konci. Letenky jsou rezervované. Zbývá jen zabalit, rozloučit se s nejbližšími a vyrazit do Prahy na letiště, odkud se v pondělí ráno vydají členky karvinského pěveckého sboru Permoník přes Istanbul do Tokia na další celosvětovou soutěž ve sborovém zpěvu.

Usmrcené oči Berouskových tygrů a širý, černý lán: prohlédněte si videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. července 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT