„Klíčové je ukázat náš produkt všude ve světě," odpověděl Gevorg Avetisyan na otázku, co považuje za klíč ke svému podnikatelskému úspěchu.

Porota ocenila pracovitost, cílevědomost a houževnatost majitele Marlenky a především trvale rostoucí obrat i zisk firmy v řádu desítek procent ročně.

Dosáhnout takových finančních výsledků výrobou a prodejem medových dortů považuje porota za úctyhodný podnikatelský výkon. V historii soutěže je to poprvé, kdy některý z podnikatelů v kraji zvítězil dva roky za sebou.

Soutěž organizuje společnost EY pod záštitou Miroslava Nováka, hejtmana Moravskoslezského kraje. Partnerem regionálního kola soutěže byly Agentura pro regionální rozvoj v Ostravě a společnost Galard.

„Opět se potvrdilo, že v České republice je spousta vynikajících podnikatelů, kteří mají smělé plány, umí je uvést v život, prosadit se v silné konkurenci, motivovat lidi kolem sebe a dát jim práci. Většina z nich uvádí, že klíčem k jejich úspěchu byla vždy především odvaha, skvělí lidé a pokora," uvedla Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice.

Jak dodala, představovat veřejnosti ty, kteří podnikají slušně a poctivě, je nesmírně důležité.

Jméno držitele titulu EY Podnikatel roku 2014 České republiky bude, spolu s vítězi v dalších kategoriích, vyhlášeno 3. března 2015 v Praze. Vítěz z České republiky se pak zúčastní celosvětového finále, které se uskuteční 2.června 2015 v Monte Carlu.