„Kolaudace se očekává v posledním týdnu února, maximálně v prvním týdnu března podle možností kolaudujících orgánů," uvedl Richard Klíma z tiskového oddělení státního podniku Řízení letového provozu (ŘLP).

Podle něj je současná fáze výstavby koordinačně nejnáročnější.

„Všechna řemesla dokončují poslední stavební práce a předávají postupně objekt k dokončení montáží objektových technologií tak, aby bylo možné zahájení montáží datových sítí a technologického nábytku od prvního týdne února. Ve stejném termínu bude celý objekt komplexně odzkoušen a budou odstraněny všechny zjištěné vady a nedodělky," popsal Richard Klíma s tím, že generální dodavatel po provedení zkoušek objekt dokončí a předá ŘLP k 23. únoru.

K datu kolaudace bude objekt vybaven i kancelářským nábytkem, stěhování kanceláří a dílen tak může být zahájeno v březnu.

„V současné době už naplno běží organizace přechodu řízení do nové TWR (tower, věž, pozn. red.), který je s ohledem na značnou složitost akce plánován předběžně na květen 2016. Do té doby bude nutné uskutečnit montáže a komplexní testy všech leteckých zařízení, včetně zcela nových technologií. Přechod můžeme provést teprve po ověření všech provedených prací a jejich schválení ze strany Úřadu pro civilní letectví," vysvětlil dále Richard Klíma.

Dodal, že se do nového objektu přestěhují celkem čtyři desítky pracovníků všech profesí. Budova, ve které je dnes stanoviště řídicí věže v nájmu, je částečně adaptovaným objektem hasičů z 80. let, se kterými je sdílena část jeho zázemí. Ve stejné budově je i technický sál pro technologie bez možnosti dalšího rozvoje.

Všechna ostatní pracoviště jsou rozptýlena po letišti a okolí. Hlavní nedostatek dnešního stanoviště věže spočívá v jeho umístění, protože má omezený horizontální rozhled a stojí mimo střed přistávací dráhy.