Osmdesát jízdních kol s GPS bude nově vybaveno třístupňovou přehazovačkou. Prvních 15 minut provozu budou mít cyklisté zdarma, za následujících 45 minut pak zaplatí maximálně 25 korun.

Primárně se systém ve městě oproti loňsku nezmění. Po městě budou rozmístěna zaparkovaná kola, většinou ve stojanech. Zájemce o vypůjčení se zaregistruje přes mobilní aplikaci. Pomocí mapy v ní zjistí, kde je nejbližší kolo. Z jeho rámu pak opíše číslo a dostane kód k odemknutí kola. Po vrácení kola na předepsané místo zaplatí výpůjčku platební kartou. Půjčit a vrátit kolo je možné i přes SMS a lze jej dopředu i rezervovat.

„V minulém volebním období, kdy jsme v posledním roce začali bikesharing zkoušet, bylo v provozu šedesát kol bez přehazovačky. Vyzkoušelo si je 2792 lidí, kteří provedli celkem 5934 výpůjček. Aktivních, kteří jeli aspoň jednou týdně, bylo zhruba devadesát. Průměrně byla kola vypůjčena na 22 minut a ujela 1,3 kilometru. Nejvíce se půjčovala v pátky a soboty, v nejlepších dnech šplhaly výpůjčky ke dvěma stovkám, přičemž nejvytíženějšími lokalitami byla obě náměstí, nádraží, oblast Anenské či OC Frýda,“ shrnul primátor Michal Pobucký.

Součástí náměstí je také frýdecký zámek. Po zabrání Habsburkům byl v nucené správě. Zámek byl využíván jako sídlo různých úřadů, pak jako ředitelství státních lesů. Do zámku bylo roku 1960 přestěhováno muzeum, které začalo postupnou obnovu zámku.
SERIÁL DENÍKU: Jak jsme žili na Frýdecko-Místecku. Podívejte se!