Pozornost poutala například Tatra 57 vyrobená v roce 1932, ve které již řadu let jezdí Jiří Klein (84 let) se svou partnerkou Erikou Jordánkovou (82 let) z Ostravy-Fifejd.

„Jezdíme už desítky let. Hlavně na srazy veteránů. Příští měsíc se chystáme na Slovensko, kam pak zamíříme ještě několikrát. Máme opravdu hodně nabitý program,“ uvedla Erika Jordánková. Tatrovka si mimo jiné vyzkoušela i jízdu po slovenské dálnici.

„Budili jsme tam hodně velkou pozornost,“ řekl Jiří Klein s tím, že tatrovka dokáže uhánět až osmdesátikilometrovou rychlostí.

„Běžně jezdívám tak šedesát. S dalšími řidiči problémy nemáme. Mávají na nás a mají pro nás pochopení,“ dodal Jiří Klein, který tatrovku před mnoha lety koupil jako šrot.

„Přivezli to autem před garáž a sesypali z korby na hromadu. Opravdu to byl šrot,“ dodala jeho partnerka.

Velké zastoupení měli i polští motoristé. „Jsem tu už potřetí nebo počtvrté. Líbí se mi u vás,“ uvedl Miłosz Skrzelowski, který dorazil ve vozidle Polonez.

Mnozí návštěvníci si automobily fotili a natáčeli. „Je tu na co koukat. Navštěvuji podobné akce,“ prohlásil Radek Uhlíř z Kopřivnice.

Setkání automobilových veteránů na Masarykově náměstí 25.května 2019 v Ostravě.

Jednou z atrakcí byl i třínápravový článkový autobus Ikarus zvaný Čabajka, který jezdil v Ostravě v osmdesátých a devadesátých letech minulého století. „V zimě se v autobusech netopilo. Klepali jsme kosu, okna byla zamlžená. Když se člověk postavil na kruh uprostřed, připadal si v zatáčkách jako na kolotoči. Jezdit takovým autobusem bylo za trest, ale teď na to s nostalgií vzpomínám,“ řekl jeden z návštěvníků.

Kromě aut byly k vidění i historické motocykly, dorazili také velocipedisté na historických kolech.

Z Ostravy účastníci vyrazili na jízdu Karvinskem, poté se přesunuli do Třince.