Deník se podíval, jak pokračuje stavba železniční trati mezi Letištěm Leoše Janáčka a Studénkou. Finální podoba vlakového spojení se začíná rýsovat.

„V současné době jsou položeny koleje v délce zhruba dvou kilometrů z celkového tříkilometrového úseku. Probíhá montáž přestupního terminálu a přístupového objektu, který propojí terminál se stávající odletovou halou," uvedla tisková mluvčí Moravskoslezského kraje Petra Špornová.

V průběhu května příštího roku, kdy skončí půlroční zkušební provoz, dopraví trať své první cestující. Nové spojení budou využívat i firmy z mošnovské průmyslové zóny.

„Dostavba kolejového napojení je naplánována na listopad 2014. V tuto chvíli neočekáváme žádné komplikace spojené s dokončením stavby," dodala Špornová.

Konečná cena 530 milionů

Stavba jednokolejné trati začala 9. září loňského roku. Její součástí bude silniční nadjezd i zastřešený terminál, před kterým vznikne parkoviště, a s odbavovací letištní halou bude propojený krytou chodbou. Kromě cestujících a samotného letiště budou železnici využívat i firmy v mošnovské průmyslové zóně, která tím získá další strategické napojení na dopravní síť.

„Hlavním přínosem železničního spojení letiště je unikátní propojení letecké, silniční a železniční dopravy v jednom místě ve vazbách regionálních i nadregionálních," řekla již dříve Šárka Vlčková, tehdejší mluvčí krajského úřadu. Efekty tohoto propojení podle ní pocítí průmyslové podniky, logistické firmy, ale i turisté, kteří míří do regionu za památkami, sportem či lázeňstvím. „Cestující využívající leteckou přepravu se budou moci dopravit na nebo z letiště přímo k odletovému nebo příletovému terminálu prostřednictvím pravidelných a častých vlakových spojení z železničních stanic Ostrava-Svinov nebo Studénka nad Odrou, které mají přípoje na rychlíkové spoje do celé republiky nebo blízkých sídel v Polsku nebo Slovensku," dodala Šárka Vlčková.

Michael Chrobok