Na trase je totiž výluka. Z opavského východního nádraží do Háje ve Slezsku jsou všechny osobní a spěšné vlaky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, poté musí cestující přestoupit na vlak.

Menší dobrodružství začíná při přestupu z autobusu do vlaku. Na trase chybí koordinátoři. Většina lidí netuší, do jakého vlaku nastoupit. Na nástupišti v půl deváté ráno stojí dva.

„Sám nevím, který vlak vyjede dříve,“ říká strojvedoucí. Informace nemá ani pokladní, která pouze krčí rameny. Podle ní by měla informovat cestující průvodčí. Ta je ovšem až ve druhém autobuse, který ještě nedojel.

Velké zpoždění a neinformovanost vzbuzuje u většiny cestujících rozpaky.

„Je to hrůza, absolutně to nemají zorganizované,“ komentuje situaci Helena Ostárková z Háje ve Slezsku, která má špatnou zkušenost s cestováním i z předchozích dní.

„V sobotu, kdy byla výluka přes celou trasu Opava-východ až Ostrava-Svinov, jsem nastoupila do autobusu opačného směru, jelikož mě nikdo neinformoval a autobusy byly označené velmi malým písmem. Naštěstí mě po několika ujetých metrech nechali vystoupit,“ dodává.

NA TRASE PRÝ KOORDINÁTOŘI JSOU

Podle tiskové mluvčí v přestupní stanici Háj ve Slezsku koordinátoři stoprocentně jsou. „Ve stanici Háj ve Slezsku je zhruba od 4.30 do 22 hodin koordinátor přítomen buďto v osobě pokladní nebo vlakového revizora, kteří jsou k dispozici u vlaků a mají za úkol cestující navádět,“ říká tisková mluvčí Českých drah Monika Bezuchová s tím, že koordinátor není přítomen jen během víkendů.

„Ve stanici navíc funguje hlášení a informační systém SŽDC, který cestující na nutnost využít náhradní dopravu upozorňuje,“ dodává.

Výluka potrvá do 18. července. Během výluky mohou podle oficiálních informací Českých drah spoje nabírat zpoždění 15 až 30 minut, což je dáno menší rychlostí jízdy autobusů po silničních komunikacích a nepříznivou situací v dopravě kvůli některým silničním uzavírkám.

MARTINA RIEMLOVÁ