„Přišla jsem k bankomatu a z něj vyčnívalo pět tisíc korun v tisícikorunových bankovkách. Byl tam i potvrzovací lístek a čas asi pět minut zpět. Provedla jsem svůj výběr a čekala jsem u bankomatu dalších pět minut,“ popisuje Monika Foldynová.

Následně zavolala na linku Komerční banky s dotazem, jak má postupovat. „Operátorka mi dala na výběr ze tří možností: peníze mám odevzdat na pobočce banky, obecním úřadě, nebo Policii České republiky,“ doplňuje.

Komerční banka ani úřady však nemají o víkendu otevřeno.

„Vzhledem k tomu, že jsem spěchala, manžel pro jistotu zavolal na policii, že jsem našla peníze, ale že je odevzdám v sobotu večer. To jsem taky na obvodním oddělení v Mariánských Horách učinila. A samozřejmě mě zajímalo, jak budou policisté dále postupovat,“ popisuje.

Vzápětí se dozvěděla, že policisté nalezené peníze pošlou do banky. Při představě sepisování protokolů si však řekla, že ušetří jejich i svůj čas a zanese peníze v pondělí do banky sama.

„Ráno jsem tam naklusala a sdělila svůj nález. Paní na přepážce mi ale nešťastně řekla, že má objednané klienty. Dohodli jsme se na 15 hodin s tím, že si ofotili můj občanský průkaz a předmětný lístek z bankomatu. Slíbili, že v 15 hodin budou mít připravený protokol,“ pokračuje ve vyprávění Foldynová.

Do banky přišla znovu a nestačila se divit. „Žádný protokol nachystaný neměli. A navíc jsem se bohužel dozvěděla, že majitele bankovek dohledávat ani nebudou. Peníze prý předají pouze v tom případě, pokud se někdo přihlásí,“ kroutí hlavou Foldynová a doufá, že se majitel peněz najde. „Ze všeho nejvíce mě štve, že mi řekli, že nikoho dohledávat nebudou.“

O PENÍZE SE MUSÍTE PŘIHLÁSIT

Tiskový mluvčí Komerční banky Michal Teubner uvedl, že k tomuto konkrétnímu případu nemá dostatek informací, a proto jej odmítl komentovat. Vyjádřil se pouze v obecné rovině.

„V případě, že peníze byly nalezeny ve výdejním slotu bankomatu provozovaném Komerční bankou, je hotovost uložena na vnitřním účtu KB po dobu 200 dnů. Po tuto dobu si je může vlastník vyzvednout. KB potenciální majitele hotovosti nekontaktuje,“ uvedl Michal Teubner.

Z jeho slov tedy jasně vyplývá, že pokud si zpětně uvědomíte, že jste zapomněli v bankomatu Komerční banky peníze, musíte se o ně přihlásit na pobočce. A podobně postupují v těchto případech i jiné banky, například společnost Sberbank.

„Primárně by měl klient podat reklamaci, na základě toho zjišťujeme, zda si peníze skutečně nevytáhl, případně kdo je vytáhl místo něj. Ověřujeme to dle kamerových záznamů a záznamů o výběrech z bankomatu,“ vysvětluje tisková mluvčí společnosti Sberbank Radka Černá.

Trochu jiný přístup má Česká spořitelna. „Pokud následující klient peníze nalezne a odevzdá na pobočce České spořitelny, banka nález zaeviduje a v případě, že lze výběr přesně identifikovat, se pokusí klienta kontaktovat. V ostatních případech je částka klientovi vyplacena zpět na účet, když oznámí zapomenutí hotovosti formou podání,“ přibližuje tiskový mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.

Zároveň dodává, že všechny bankomaty České spořitelny jsou vybaveny kamerami a ve spolupráci s Policií ČR jsou schopni odhalit i nepoctivé nálezce, kteří nalezené peníze neodevzdali. Pokud tedy chcete své zapomenuté peníze získat zpátky, rozhodně se neváhejte obrátit na svou banku.