Škoda nedávno oznámila cenu základní verze nového Kodiaqu. Zatím jde o verzi s dvoulitrovým turbodieselem, pohonem předních kol a ve výbavách Selection, případně Laurin&Klement. Vstupní cenovka je na úrovni 1 040 000 Kč a kupující tohoto vozu dostane vůz s výkonem 150 koní, automatickou převodovkou DSG a solidní výbavu. V té je zahrnuta kompletní škála bezpečnostních asistenčních systémů, dále třeba parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kamera, třízónová klimatizace, vyhřívání předních sedaček a rovněž indukční nabíjení telefonu. Pokud si nyní zákazníci vůz objednají, dostanou ho v průběhu druhého čtvrtletí příštího roku.

Ten, kdo nechce čekat nebo se mu třeba nový Kodiaq nelíbí, si může vybrat některého z konkurentů, které podle nás připadají v úvahu.

Na jejich přehled se podívejte do galerie. Pod snímkem je vždy přesná cenovka

1) Alfa Romeo Stelvio

Nejlevnější verze italského SUV se u nás prodává od 1 099 000 Kč. Je tedy o 59 tisíc korun dražší než konkurent z Mladé Boleslavi. Turbodiesel pod kapotou má větší objem (2,2 litru) a o zhruba 11 koňských sil větší výkon. Pro jeho volbu hovoří design a prestiž značky, Škoda boduje větším kufrem (910 litrů versus 525 litrů) i o něco lepší vstupní výbavou. Například má třízónovou klimatizaci nebo vyhřívané sedačky.

2) DS7

Stále ještě nepříliš známá prémiová francouzská značka může konkurovat o šedesát tisíc Kč dražší verzí s dieselovou patnáctistovkou. Auto má opět podstatně menší zavazadelník (jen 555 litrů), nižší výkon motoru (130 oproti 150 škodováckým koním) a opět horší výbavu. V ní chybí například parkovací kamera, vyhřívání sedaček, nebo třetí zóna klimatizace.

Nabízí však unikátně zpracovaný interiér i exteriér.

3) Hyundai Santa Fe

Zatímco Škodovka bude novinkou, Santa Fe v současné provedení se pomalu loučí. Zájemce oproti Škodovce může ušetřit sto čtyřicet tisíc Kč, získá navíc o 43 koňských sil výkonnější agregát a podobnou výbavu. Škoda má navíc vlastně jen vyhřívání předních sedaček a lepší klimatizaci. V prostornosti ovšem výrobek tuzemské značky svého korejského konkurenta předčí. Zejména v objemu zavazadlového prostoru, který u Santa Fe činí jen 625 litrů.

4) Kia Sorento

Tento vůz, který už patří mezi největší SUV dostupná na našem trhu, už nabízí rovněž solidně prostorný zavazadelník. Ovšem hodnota 705 litrů je stále ještě o 205 litrů nižší. Motor je v tomto voze stejný jako v Santa Fe, tudíž výkonnější než v Kodiaqu. Výbava je také velmi dobrá, v porovnání se Škodu je mínusem jen vyhřívání sedaček. Cena pak je vyšší o necelých šedesát tisíc korun.

Některé modely jsou trošku přehlížené…

5) Peugeot 5008

Zájemce o tento vůz může v porovnání s Kodiaqem dost ušetřit. Nejlevnější provedení dieselu s automatem totiž nyní stojí jen 810 000 Kč. Kufr už zase tak moc nezaostává (má totiž objem 780 litrů). Horší jsou ale dynamické parametry vinou jen stotřicetikoňové patnáctistovky a také výbava. Zejména jde o některé elektronické asistenční systémy a opět o vyhřívání sedaček.

6) Renault Koleos

Poměrně opomíjený model může stát za úvahu především díky tomu, že za cenu jen o 25 000 Kč v porovnání s Kodiaqem získá jeho vlastník výkonnější motor (+ 40 koňských sil) a hlavně pohon všech kol. Výbava je srovnatelná (s výjimkou již mnohokrát zmiňovaného vyhřívání předních sedaček). Kodiaq opět svého francouzského konkurenta válcuje kufrem. Ten v Koleosu má objem pouze 579

7) Seat Tarraco

Největší SUV značky Seat, které již ale nebude mít přímého následovníka, se dá nyní koupit se srovnatelným dieselem o šestapadesát tisíc korun levněji než nový Kodiaq. Kufr nemá rozhodně špatný (760 litrů), ale chybí mu některé prvky výbavy. Třeba parkovací kamera, pár asistentů a samozřejmě také vyhřívané sedačky.

8) SsangYong Rexton

Také tento vůz je dokladem agresivní cenové politiky, jaké zvolilo tuzemské zastoupení menší korejské automobilky. Rexton doslova Kodiaq drtí cenovkou nejlevnější dieselové verze (dá se pořídit o bezmála sto osmdesát tisíc korun levněji), má výkonnější motor (203 koní) a dokonce – světe div se – větší zavazadlový prostor. Ten má podle údajů výrobce objem 1051 litrů. V takovém případě asi leckdo mávne rukou nad tím, že k dispozici není v základní výbavě vyhřívání sedaček nebo systém pro udržování vozu v jízdním pruhu.