Snahou policistů je působit preventivně na řidiče, u kterých se snaží vyvolat dojem, že jsou pod kontrolou. Rondel patří v celém regionu mezi místa s nejvyšším počtem dopravních nehod. Není téměř dne, aby se na něm nějaká kolize nestala a výjimkou není ani několik nehodkrátce po sobě.

V drtivé většině jde o drobné kolize. Nejčastěji jsou způsobeny při najíždění na objezd. Dopravní odborníci už přišli na to, že nájezdy neodpovídají dnešní frekvenci automobilů.

"Nájezdy jsou provedeny ve špatném úhlu. Ten umožňuje rychlejší najetí na objezd, ale při dopravní špičce působí motoristům problémy. Při dávání přednosti před vjetím na rondel se totiž musejí otáčet doleva přes rameno, aby na rondel viděli. Nestačí pak sledovat vozidla před sebou a při postupném rozjíždění dochází ke kolizím," vysvětlil už dříve krajský dopravní inženýr Oldřich Surý.

Město už má připravený projekt, který by měl dopravu na rondelu upravit. Počítá se se stavebními úpravami i semafory.