O tom, jak vypadá činnost služebny v praxi, vypovídá velitel orlovské městské policie Rostislav Szczurek.

Můžete říci, kolik lidí denně využívá služebny v Porubě k řešené svého problému? A je jejich počet narůstající, stálý, nebo naopak klesá?

„Od otevření úřadovny zde bylo oznámeno občany celkem 11 událostí, přičemž nelze v současné době říct, zda je trend stoupající, či naopak.“

S jakými problémy přicházejí lidé za strážníky v Porubě nejčastěji?

„Momentálně se problematika nevymyká běžným oznámením, a dále se občané chodí dotazovat na různé informace, a to i na ty, které se netýkajících běžných úkolů městské policie. Většinu událostí přitom lidé oznamují na linku 156. Služebna v Porubě tudíž zatím není tamními obyvateli dostatečně využívaná.“

Dá se nyní, po několika týdnech fungování, říct, zda nová služebna skutečně plní svůj účel a nebyla v místě zřízena zbytečně?

„Dle námi provedeného průzkumu v tamní lokalitě lze již nyní konstatovat, že zřízení služebny občané hodnotí jako kladné a účelné. Občané hodnotí také to, že je v dané lokalitě více vidět strážníky přímo v ulicích. Zřízení služebny si pochvalují také samotní strážníci, kteří jsou takto blíže k občanům.“

V minulosti jste hovořil o tom, že do Poruby chcete nasadit stálé služby strážníků, aby se tito pracovníci městské policie co nejlépe seznámili s místním prostředím, a mohli tak jednotlivé případy řešit s větším přehledem než strážník, který by v místě sloužil jen občas. Došlo nakonec skutečně k takovému systému stálých strážníků?

„V současné době tam nejsou delegování pouze určití strážníci, z toho důvodu, že je nutné, aby se všichni strážníci seznámili s chodem této služebny. Do budoucna zvažujeme zařazení stálých strážníků, popřípadě stálé dozorčí služby.“